Scenariul CFR se repetă şi la Poşta Română? Guvernul a încercat, în mai multe rânduri, să privatizeze coloşii cu picioare de lut, care ani de-a rândul au ieşit în pierdere, CFR şi Poşta. Piedicile puse în calea privatizării CFR de unii „băieţi deştepţi” au dus la prăbuşirea sa dezastruoasă, la vânzarea patrimoniului mobil şi imobil la fier vechi şi la disponibilizarea a mii de angajaţi. În ce priveşte Poşta, aici s-au închis zeci de ghişee care funcţionau în pierdere, în localităţi aproape părăsite, au fost dați afară sute de angajaţi, instituția îndreptându-se, vizibil, către acelaşi final, mai ales în condiţiile în care concurenţa este foarte dură pe piaţa serviciilor poştale. Guvernul acordă, însă, o ultimă şansă Poştei. La propunerea Comisiei pentru Privatizare, Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI) prelungeşte cu trei luni, până în septembrie, data-limită de depunere a documentelor de participare şi a ofertelor preliminare şi neangajante pentru procesul de privatizare a Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR), ca urmare a solicitării unei "importante administraţii poştale europene", care a achiziţionat recent dosarul de privatizare, şi a evoluţiei pieţei serviciilor poştale locale şi internaţionale. Aşadar, data-limită de depunere a documentelor de participare pentru procesul de privatizare a Poştei Române, stabilită la 30 iunie 2014, ora 12.00, se prelungeşte până la 30 septembrie 2014, se arată într-un comunicat al MSI. Garanţia de participare este în valoare de 9,48 milioane de lei sau echivalentul acestei sume în euro, la cursul de schimb. Statul, prin MSI, deţine 75% din acţiunile CNPR, iar restul de 25% sunt deţinute de Fondul Proprietatea.