Conducerea interimară a Companiei Naţionale Poşta Română a decis să schimbe lucrurile în interiorul instituției, reclamată de mulți că este prăfuită, iar atitudinea angajaților este una cel puțin... comunistă. Astfel, reorganizarea instituţiei pare să fie una dintre măsurile principale ale Planului Strategic de consolidare a companiei, aprobat de Guvern, la sfârşitul lunii septembrie.
Decizia a fost anunţată de directorul general interimar, Elena Petraşcu la o nouă întâlnire cu reprezentanţii angajaţilor din 11 judeţe, la care a participat şi ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Lucian Şova. Așadar, conducerea Poştei Române le-a cerut tuturor salariaţilor să aibă iniţiativă şi să participe la punerea în aplicare a acestui proiect. Elena Petraşcu a insistat, din nou, că implicarea angajaţilor este esenţială: „Ştiu că sunt diriginţi de oficii poştale care îşi îndeplinesc atribuţiie, dar acum mă adresez acelor diriginţi care stau în birou, când ar trebui să iasă să îndrume clienţii atunci când sunt cozi. Vă spun că regulile s-au schimbat, acum este momentul să vă comportaţi ca adevăraţi directori, ca adevăraţi diriginţi de oficii poştale”, a declarat Elena Petraşcu, directorul General al companiei.
Rămâne de văzut dacă îndemnul va fi aplicat de angajații Poștei și cum va fi el însușit de diriginții de oficii.
Ministrul Lucian Şova a declarat că se urmăreşte o flexibilizare a activităţii companiei, un management regional adaptat fiecăreia dintre zonele geografice şi care să funcţioneze pe criterii de competitivitate şi de profitabilitate. Astfel, va exista şi un sistem de salarizare şi de bonusuri corespunzătoare pentru toţi angajaţii.
Conducerea interimară a companiei a aprobat şi introducerea unor noi aplicaţii informatice care vor permite funcţionarilor de la ghişee să scrie mai puţin în registre şi din ce în ce mai mult pe calculator. Acestea facilitează munca oficianţilor şi, în acelaşi timp, reduc timpul de aşteptare pentru clienţi. Aplicaţiile vor fi funcţionale în toate subunităţile poştale informatizate, începând cu 1 noiembrie.
Totodată, Elena Petraşcu a anunţat că, la începutul săptămânii viitoare, vor ncepe procedurile pentru cumpărarea unor cititoare de cod de bare, precum şi a altor echipamente strict necesare în scopul eficientizării întregului proces tehnologic, pentru a reduce timpii de prelucrare şi pentru creşterea calităţii serviciilor.