Diseminarea culturii antreprenoriale în Regiunea Sud-Est

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Diseminarea culturii antreprenoriale în Regiunea Sud-Est

Economie 30 Septembrie 2009 / 00:00 532 accesări

Universitatea Politehnică din Bucureşti şi Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa, în colaborare cu Universitatea Ovidius Constanţa şi Camporlecchio Educational au organizat, ieri, conferinţa de lansare a proiectului „Diseminarea culturii antreprenoriale şi promovarea parteneriatelor în Regiunea Sud-Est”. Printre cei prezenţi la eveniment s-au numărat directorul general al CCINA, Ion Dănuţ Jugănaru, managerul proiectului din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti, Cristian Doicin, reprezentatul Universităţii Ovidius din Constanţa, Remus Zagan, şi reprezentantul Camporlecchio Educational, Ezio Ferrero. Potrivit afirmaţiilor lui Cristian Doicin, proiectul are ca obiectiv diseminarea în rîndul celor care doresc să iniţieze sau să dezvolte afaceri, la nivelul Regiunii Sud-Est, a beneficiilor culturii antreprenoriale şi a parteneriatelor în afaceri. „Activităţile proiectului răspund presiunilor crescute de competitivitate ale unui mediu economic naţional şi regional în schimbare, prin facilitarea şi încurajarea creării de noi întreprinderi care să pătrundă în sectoare şi domenii inovatoare şi emergente de activitate”, a declarat managerul proiectului, Cristian Doicin. El a mai afirmat că obiectivul proiectului va fi realizat prin două categorii de activităţi. Pe de o parte, prin seminarii de informare acordate întreprinzătorilor, angajaţilor sau managerilor de întreprinderi şi, pe de altă parte, prin oferirea de consultanţă celor care vor să pătrundă în mediul de afaceri, prin intermediul unui birou care va fi înfiinţat la sediul CCINA Constanţa. Astfel, vor fi oferite informaţii despre managementul resurselor umane şi cel financiar, dreptul comercial pentru diferite sectoare de activitate, precum şi despre dezvoltarea de produse noi şi despre dezvoltarea abilităţilor de comunicare. „În realizarea acestui program am pornit de la mai multe premise, acumulate de fiecare dintre membrii echipei în proiecte anterioare. Pe de altă parte, s-a stabilit, pe baza unor studii derulate în mai multe ţări, că există un moment prielnic pentru a dezvolta cultura antreprenorială, pentru a disemina beneficiile acesteia. Cu alte cuvinte, este nevoie să îi ajutăm pe cei care ştiu din punctul de vedere tehnic să realizeze foarte bine ceva şi să cîştige bani din comercializarea acelui ceva”, a mai spus managerul proiectului. Activităţile proiectului se vor derula pe durata a 12 luni, iar resursa financiară, atît cea primită prin fonduri europene, cît şi cea confinanţată, este de 1.800.000 lei. „În cazul în care rezultatele finale ale proiectului vor fi cele aşteptate, intenţionăm să-l prelungim prin depunerea unor noi propuneri, care să ducă mai departe rezultatele obţinute”, a mai afirmat Doicin.



12