Dispozitivele eCall care pot fi instalate pe maşină, pentru a fi apelat automat numărul de urgenţă 112 în cazul producerii unui accident, costă între 50 şi 150 de euro, putând fi ataşate la acestea cartele speciale de la operatori de telefonie mobilă. România este prima ţară din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), a pregătit infrastructura pentru serviciul de urgenţă eCall. Noul serviciu va fi funcţional din ianuarie 2014, în toată ţara, prin instalarea unui dispozitiv în maşină, care va apela numărul de urgenţă 112 atunci când autovehiculul este implicat într-un accident. Reprezentanţii STS şi cei ai producătorilor de dispozitive eCall au spus, vineri, că dispozitivele eCall de apelare automată în caz de accident a serviciului unic de urgenţă 112 vor costa între 50 şi 100 de euro şi pe aceste aparate se va putea folosi orice tip de cartelă. Dispozitivele pot fi simple, respectiv pot avea doar funcţia de eCall, sau pot fi dotate cu microfon sau cu posibilitatea ataşării unui microfon sau chiar a unor camere video. Reprezentanţii STS au declarat că dispozitivul electronic va fi integrat din anul 2015 pe maşinile produse de la acel moment, dar există dispozitive ce pot fi amplasate şi pe maşinile aflate acum în circulaţie. STS a făcut o demonstraţie practică a mecanismului de funcţionare al dispozitivelor şi al sistemului eCall. Apelul la numărul de urgenţă 112 prin dispozitivele eCall va fi preluat de dispecerat, care va transmite datele despre locul în care s-a produs accidentul şi numărul de pasageri la serviciile de ambulanţă, poliţie şi inspectoratele pentru situaţii de urgenţă.
Specialiştii STS au explicat că dispozitivul foloseşte senzori, accelerometru sau giroscop. Astfel, în cazul în care viteza unei maşini scade într-un interval foarte scurt de timp de la 100 km/h la 10 km/h, dispozitivul "înţelege" că s-a produs un accident şi se activează. Dispozitivele stau în marea majoritate a timpului în stand-by, nefiind operaţionale, activarea lor având loc doar în momentul producerii unui accident, fiind iniţiat în cel mai scurt timp apelul automat către 112, au mai spus specialiştii de la STS. Aceştia au precizat că device-urile sunt programate de către producători să stea active şi până la 12 ore de la momentul iniţierii apelului, aparatul folosind curentul electric al maşinii. Aparatele care vor fi instalate în maşini pot fi cumpărate de la producători sau distribuitori, iar cartelele pentru aceste dispozitive, de la operatorii de telefonie mobilă. Reprezentanţii STS au precizat că operatorii de telefonie mobilă vor aloca mai multe numere acestui serviciu, iar către aceste cartele nu se vor putea efectua apeluri.
Reprezentantul unuia dintre producătorii acestor dispozitive, Dragoş Iosub, a declarat că societatea sa produce aparate ce pot fi instalate pe orice tip de maşină, iar pe acestea poate fi folosită orice cartelă telefonică activă. El a precizat că dispozitivul oferă şi alte servicii decât cel de eCall. Iosub a precizat că firma sa vinde aceste aparate la preţul de 50 de euro, însă chiar şi cu acest preţ scăzut, producătorii români nu au intrare la producătorii de maşini, din cauza lobby-ului intensiv făcut de marii producători străini de astfel de dispozitive. Rezultatele noului serviciu pan-european de urgenţă din vehicule - eCall au fost prezentate oficial la Bucureşti, de reprezentanţii STS, în cadrul unei conferinţe internaţionale.
Inginerii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale au prezentat în direct întregul flux al sistemului de urgenţă eCall, apelurile fiind generate din Bucureşti şi din ţară, cu ajutorul câtorva maşini aflate în trafic şi echipate cu dispozitive eCall, în cadrul unei demonstraţii practice.
În septembrie 2011, Comisia Europeană anunţa că sistemul eCall trebuie să fie instalat şi pe deplin funcţional, până în 2015, în toată Uniunea Europeană, dar şi în Croaţia, Islanda, Norvegia şi Elveţia, estimând că instalarea dispozitivului în fiecare automobil nou costă mai puţin de o sută de euro.