Senatorul PD-L Radu Berceanu a declarat, ieri, că firmele de construcţii Paco şi Romprest sînt \"prim-ministeriale\", el susţinînd că cele două companii sînt avantajate de Ministerul Transporturilor în proiectele de infrastructură. Berceanu a abordat cazul reparaţiei pistei numărul doi a Aeroportului Otopeni, care ar fi trebuit să coste 3,9 milioane de euro, potrivit sumei licitate: \"La mai bine de un an de la momentul cîştigării licitaţiei, nu s-a finalizat reparaţia, ci s-a stricat pista doi, adică are prag redus. Se discută mărirea contractului la peste 60 de milioane de euro, de la 3,9 milioane de euro\". Senatorul democrat-liberal a ţinut să atragă atenţia că \"Romprest este o firmă foarte apropiată de d-l Orban. La unul din multiplele accidente de circulaţie pe care le-a făcut d-l Orban, cînd a lovit un tramvai, el conducea un jeep care aparţinea firmei Romprest. De ce conducea viceprimarul un jeep al unei firme care lucra pentru Primărie a rămas un mister\". El a completat că Romprest este firma de salubritate în Sectorul 1, al cărui edil este liberalul Andrei Chiliman. Pe de altă parte, Berceanu a spus că \"Paco a devenit firmă prim-ministerială, pe lîngă Romprest\". El a arătat că firma Paco a cîştigat o licitaţie la şoseaua de Centură Vest Ploieşti, prin următoarea procedură: \"Ministrul Orban a anulat licitaţia iniţială, a făcut alta, nu a cîştigat cine trebuie, a reluat licitaţia, tot nu a cîştigat cine trebuie, dar, de pe locul 4, a cîştigat Paco\". Berceanu a susţinut că societatea Paco a cerut 23 de milioane de euro pentru executarea lucrării, deşi alte firme au solicitat un preţ mai mic şi au promis termene de realizare mai scurte. Mai mult, Berceanu invită DNA să verifice exproprierile autostrăzii Bucureşti-Ploieşti.
În replică la afirmaţiile lui Berceanu, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că firmele la care face referire senatorul PD-L au cîştigat licitaţii pentru construcţia autostrăzilor încă din perioada mandatului lui Berceanu, care \"bate cîmpii cu declaraţiile lui\". Orban afirmă că schimbarea soluţiei tehnice pentru repararea pistei Aeroportului Otopeni presupune o nouă licitaţie, astfel că nu poate avantaja firmele Paco şi Romprest, care efectuează în prezent lucrările. Orban a susţinut că motivul pentru creşterea costurilor este faptul că nu au fost construite autostrăzi pînă în prezent: \"Şi eu invit DNA-ul la Ministerul Transporturilor, dacă este necesar. Toate exproprierile costă mai mult pentru că Berceanu şi toţi predecesorii lui, Dobre, Băsescu şi Anca Boagiu, nu au construit autostrăzi la timp şi preţul terenului a crescut. Acesta este motivul şi nu ce invocă el\". La rîndul său, preşedintele firmei Paco, Costel Căşuneanu, a arătat că senatorul PD-L \"tîrăşte\" firma în scandaluri politice şi \"uită d-l Berceanu de vremurile în care era ministru şi cînd era bănuit că ne-ar fi avantajat în vreun fel\". Căşuneanu a afirmat că nu există niciun fel de negocieri pentru creşterea sumei stabilite prin contract: \"Cît priveşte afirmaţiile d-lui Berceanu, acestea conţin erori nepermise pentru un politician cu experienţă. Pe Aeroportul Otopeni se lucrează conform contractului şi nu există niciun fel de negocieri pentru o majorare a preţului\". Mai mult, Căşuneanu susţine că firma sa a participat la o singură licitaţie privind şoseaua de centură Vest Ploieşti şi nu cunoaşte să fi existat mai multe licitaţii: \"Este o afirmaţie hazardată şi lipsită de orice fundament, la fel ca şi încercarea de a ne transforma, culmea, în firma de casă a premierului Tăriceanu\".