Distribuitorii şi retailerii farmaceutici, loviţi în plin de criza economică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Distribuitorii şi retailerii farmaceutici, loviţi în plin de criza economică

Eveniment 09 Decembrie 2008 / 00:00 489 accesări

Specialişti ai companiei de cercetare a pieţei IMS Health România au arătat că criza financiară va afecta piaţa farmaceutică românească prin accentuarea problemelor distribuitorilor şi retailerilor din industrie, reducerea bugetelor şi blocarea pentru o perioadă a achiziţiilor. “Nu cred că vom putea sta în afara crizei, cu atît mai mult cu cît marii producătorii sînt multinaţionale, însă în România nu există aceeaşi factori care să amplifice criza sau care să ne arunce în criza „neagră”, aşa cum s-a întîmplat în ţările dezvoltate. România este o ţară emergentă care va păstra o oarecare creştere, dar şi noi avem problemele noastre, generate de politica internă”, a declarat directorul IMS Health România, Corina Ciolan. Ea a mai explicat că anul acesta a fost unul dramatic pentru jucătorii din industria farmaceutică, mai ales pentru distribuţie şi retail, afectaţi de neactualizarea preţurilor şi reducerea adaosurilor, care au dus la lipsa profitului şi, în unele cazuri, la pierderi. Directorul este de părere că situaţia economică globală ar putea accentua această criză naţională de medicamente. “Dacă se ajunge la o criză puternică şi la noi, va fi nevoie de susţinerea unor industrii, va creşte şomajul şi se vor reduce încasările la buget, ceea ce va conduce la lipsa banilor pentru sănătate”, consideră oficialul IMS Health România. De asemenea, situaţia economică globală va bloca, pentru o perioadă, achiziţiile din toate domeniile, inclusiv de pe piaţa de medicamente din România. Pe de altă parte, oficialul IMS Health crede că în perioada următoare vor intra pe piaţa locală producători de generice care sînt în căutarea unor noi pieţe, România fiind o piaţă mai favorizată faţă de celelalte ţări afectate de criză. Potrivit datelor IMS Health, în intervalul octombrie 2007- septembrie 2008, vînzările totale de medicamente au crescut cu 16,9%, la două miliarde euro, comparativ cu perioada anterioară de referinţă, cînd piaţa de profil a totalizat circa 1,7 miliarde euro. Segmentul de retail a avut un avans de 20,5%, la 1,66 miliarde euro, în timp ce vînzările din spitale s-au ridicat la 334 milioane euro, în creştere cu 1,8%. Piaţa de medicamente din România va ajunge, în 2012, la peste trei miliarde euro, creşterea medie anuală fiind estimată la 10%, potrivit estimărilor reprezentantului firmei de cercetare.

Taguri articol


12