În această lună, Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual - FOCUS, în parteneriat cu Societatea Română de Televiziune şi Radio România Actualităţi, lansează „Un copil găsit”, o campanie de conştientizare şi strângere de fonduri pentru găsirea copiilor dispăruţi. Cu un simplu SMS la 8841 (număr valabil în reţelele Vodafone, Orange şi Cosmote), oricine poate dona 2 euro pentru a ajuta un copil dispărut să se întoarcă acasă. Campania „Un copil găsit” îşi propune să strângă cel puţin 15.000 euro. Este nevoie, astfel, de cel puţin 7.500 de români dornici să sprijine cu 2 euro cauza copiilor dispăruţi şi să îi ajute să se întoarcă acasă. O parte dintre banii strânşi vor fi investiţi pentru a acoperi cheltuielile operaţionale ale centrului. Ne propunem, de asemenea, să informăm publicul român cu privire la principalele riscuri la care copiii sunt expuşi în momentul dispariţiei, dar şi la cauzele ce stau la baza dispariţiilor în România. Campania se desfăşoară în perioada 1 - 31 decembrie, la nivel naţional. Alături de noi în acest demers sunt partenerii oficiali Televiziunea Română, Radio România Actualităţi, Neptun TV, Radio Horion, TvFOltenia, „Evenimentul zilei“, „Gazeta de Sud“, rol.ro, sfatulparintilor.ro şi alte posturi TV, radio şi publicaţii locale, spun organizatorii. „În fiecare caz de dispariţie a unui copil, esenţiale sunt primele ore de intervenţie, mai ales în cazurile grave în care vârsta copilului este foarte mică. Acordăm o importanţă la fel de mare şi activităţilor pe care le desfăşurăm după ce copilul a fost găsit de către instituţiile cu atribuţii în acest sens. Echipa de specialişti a centrului nostru, formată din asistenţi sociali şi psihologi, sprijină atât copilul, cât şi familia pentru a depăşi momentele dificile prin care au trecut, având ca scop diminuarea traumei produse şi întoarcerea la o viaţă normală”, a declarat coordonatorul operaţional FOCUS, Andreea Adam.