Doar 29 de comercianţi şi-au anunţat, la Primăria Constanţa, intenţia de a-şi vinde produsele cu preţ redus

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Doar 29 de comercianţi şi-au anunţat, la Primăria Constanţa, intenţia de a-şi vinde produsele cu preţ redus

Administrație 03 August 2006 / 00:00 1072 accesări

De pe 1 august, comercianţii pot vinde colecţiile de vară la preţ redus în conformitate cu legea, numai dacă şi-au anunţat această intenţie, la Primăria Municipiului Constanţa, cu 15 zile înainte de a începe campania de lichidare a stocului. Conform Legii nr. 650/2002, privind comercializarea produselor şi serviciilor pe piaţă, soldurile pot fi puse în vînzare numai de două ori pe an, în intervalele 15 ianuarie - 15 aprilie şi 1 august - 31 octombrie, pe o perioadă de maximum 45 de zile, stabilită de fiecare comerciant în parte. Agenţii economici care nu doresc să fie sancţionaţi conform Ordonanţei nr. 99/2000, cu amenzi cuprinse între 20 şi 100 de milioane de lei, trebuie să respecte intervalele prevăzute de lege şi să depună, la Serviciul Centrul de Informare Cetăţeni din cadrul Direcţiei de Organizare şi Informatizare a Primăriei Constanţa, un formular de notificare care se completează în două exemplare, unul dintre acestea fiind păstrat la sediul magazinului, împreună cu dovada de confirmare sau de primire, pentru a se prezenta, la nevoie, organelor de control. Aceste formulare sînt direcţionate către Direcţia Corp Control a Primăriei Constanţa. În plus, agentul economic este obligat să depună, o dată cu notificarea, şi listele de inventar cu produsele la care se face reducerea, în care se specifică preţul vechi şi preţul nou, precum şi cantitatea. Cea mai mare reducere care se poate practica legal este vînzarea produselor la preţul de achiziţie. “De pe data de 15 iulie şi pînă în prezent au fost depuse 29 de solicitări din partea agenţilor economici care doresc să îşi vîndă produsele de vară la preţ redus. Cele mai multe cereri vor fi depuse însă abia de acum încolo, întrucît sezonul reducerilor abia a început“, a declarat Elena Rusu, şeful Serviciului Centrul de Informare Cetăţeni.

În ciuda numărului redus de solicitări, aproape toate vitrinele magazinelor din oraş sînt acoperite cu afişe, care de care mai colorate, prin intermediul cărora sînt anunţate reduceri substanţiale de preţ. Acest lucru demonstrează faptul că unii agenţi economici sfidează legea şi afişează reducerile după bunul lor plac, fără să anunţe autorităţile competente. În fiecare an, în luna august, se practică reduceri de pînă la 70 de procente pentru colecţiile de îmbrăcăminte şi încălţăminte destinate sezonului cald, dar şi pentru toate gamele de produse cosmetice folosite pentru îngrijire în perioada estivală. Febra reducerilor a cuprins şi magazinele de bijuterii, precum şi pe cele de decoraţiuni interioare, care încearcă să scape de articolele foarte colorate, care nu prea mai au căutare în sezonul rece. Indiferent de gamele de produse pentru care se aplică, reducerile sînt aşteptate cu sufletul la gură de către cumpărători, care, în această perioadă, îşi pot achiziţiona produse la care pînă acum nu puteau decît să viseze. “În fiecare an îmi cumpăr haine în sezonul reducerilor pentru că găsesc oferte pe care nu pot să le ratez. De exemplu, tricourile care în iulie costau 50 lei, acum le pot lua cu 20 lei sau chiar cu mai puţin“, a declarat Iulia Gherase, o constănţeancă care s-a declarat o împătimită a reducerilor. Dacă raţiunea pentru care cumpărătorii aşteaptă reducerile cu nerăbdare este economisirea, agenţii economici apelează la astfel de practici pentru a se asigura că nu vor rămîne cu colecţiile vechi pe cap în sezonul următor, cînd nu vor mai fi la fel de căutate. În aceste condiţii, comercianţii preferă să vîndă produsele practicînd adaosuri comerciale foarte mici sau chiar la preţul de achiziţie, decît să piardă şi banii pe care i-au cheltuit pentru achiziţionarea lor. Nu puţine sînt cazurile în care la reduceri nu mai ajung să se vîndă, însă, decît mărimile extreme sau produsele cu defecte. La fel de adevărat este că ofertele cu adevărat speciale nu zăbovesc în vitrinele magazinelor mai mult de cîteva ore.



12