Doar 60% din sesizările către Protecţia Consumatorilor au fost întemeiate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În 2006

Doar 60% din sesizările către Protecţia Consumatorilor au fost întemeiate

Politică 09 Ianuarie 2007 / 00:00 706 accesări

Activitatea inspectorilor Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Constanţa din anul 2006 s-a concretizat în aprox. 6.000 acţiuni de control. Potrivit directorului OJPC Constanţa, Gheorghe Trandafir, din acestea, 4.304 acţiuni s-au finalizat cu procese-verbale de constatare – contravenţie pentru care s-au aplicat amenzi în valoare de peste 1,5 milioane lei. „Anul trecut au fost constatate mărfuri cu abateri de la prevederile legale în valoare de 6.460.707 lei (atît indigene cît şi din import), din care au fost interzise la comercializare produse în valoare de 79.913,4 lei”, a declarat Gheorghe Trandafir. El a adăugat că din totalul acţiunilor de control, mai mult de 50 au fost desfăşurate în unităţi vamale. „Pe lîngă amenzi, inspectorii OJPC au dispus şi măsura închiderii temporare, pentru perioade de pînă la 12 luni a zece unităţi”, a precizat Trandafir.

În ceea ce priveşte sesizările primite de la populaţie, şeful OJPC Constanţa a spus că pe parcursul anului 2006 au fost înregistrate şi soluţionate 3.622 reclamaţii. „În urma verificărilor s-a constatat că doar 60% din sesizări erau întemeiate”, a subliniat Trandafir. El a adăugat că, în perioada 23 decembrie 2006 - 7 ianuarie 2007, au fost înregistrate la OJPC Constanţa 108 sesizări şi reclamaţii atît la produsele alimentare, nealimentare, dar şi pentru servicii prestate necorespunzător. „Ponderea reclamaţiilor au avut-o cele din sfera seviciilor. S-a reclamat cu precădere semnalul slab la transmisia TV prin cablu, întreruperi în furnizarea de Internet în Constanţa şi în Medgidia, condiţiile de transport necorespunzătoare în sistem „Maxi Taxi“ sau întreruperea furnizării energiei electrice”, a exemplificat Gheorghe Trandafir. Directorul OJPC Constanţa a menţionat că la sfîrşitul lunii decembrie s-au efectuat peste 20 acţiuni de control la agenţii economici care au organizat mese festive de revelion, însă nu au fost depistate deficienţe care să afecteze sănătatea consumatorilor.



12