Doar 7,6% merg la munte sau la mare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu

Doar 7,6% merg la munte sau la mare

Românii preferă să petreacă de 1 Mai acasă
Justiție 26 Aprilie 2014 / 00:00 740 accesări

Mai mult de jumătate dintre angajaţii din mediul urban vor petrece ziua de 1 Mai acasă, cu familia şi prietenii, la iarbă verde, potrivit unui studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center. Conform studiului, 7,6% dintre cei intervievaţi au spus că vor alege de 1 Mai destinaţii turistice din ţară, dintre care 4,4% vor opta pentru destinaţii montane, 2,7% intenţionează să ajungă pe litoral şi 0,5% într-o staţiune balneară. Doar 1,5% dintre respondenţi vor pleca în străinătate de 1 Mai, iar aproape o treime dintre cei intervievaţi spun că încă nu ştiu ce vor face în zilele libere. Bugetul mediu alocat petrecerii zilei de 1 Mai este de 171,1 lei, fiind asemănător celui de anul trecut (179,9 lei). Doar 19,7% dintre persoanele chestionate sunt dispuse să aloce un buget de peste 500 de lei, 33,4% ar cheltui între 200 şi 499 de lei, iar 46,9% nu pot aloca mai mult de 200 de lei, potrivit studiului citat.

EVENIMENTE PE LITORAL Cei care aleg să-şi petreacă minicavanţa de 1 Mai pe litoral nu vor regreta, ei fiind aşteptaţi cu oferte atrăgătoare şi evenimente-surpriză. Potrivit Asociaţiei Litoral - Delta Dunării (ALDD), sezonul turistic va debuta pe 1 Mai, cu tradiţionala paradă a litoralului românesc. În intervalul orar 10.00 - 14.30, pe traseul Mamaia - Năvodari - Constanţa - Eforie - Constanţa - Mamaia, parada va reuni autobuze etajate, “Carul prietenilor Facebook”, peste 30 de maşini de epocă, motociclete, maşini de la Raliul Deltei, Fanfara RAJA etc. Seara, în Mamaia, începând cu ora 19.00, pe scena special amenajată pe plaja din zona Cazino Mamaia, va avea loc un spectacol multietnic de muzică şi dansuri, organizat de ALDD, cu sprijinul Autorităţii Naţionale pentru Turism. Imediat după spectacolul de la scenă, oficialităţile prezente vor susţine un speech în faţa publicului participant şi vor lansa două filme de promovare, respectiv „Filmul oficial al staţiunii Mamaia” în versiunea integrală şi spotul „Descoperă România: priveşte cu sufletul şi ascultă cu inima”, la care sunt asteptaţi să participe mii de turişti. În încheiere, oamenii vor avea parte de un spectaculos show de lasere şi o lansare de sute de lampioane pe cerul staţiunii Mamaia, deasupra mării. Turiştii care nu au bani să ajungă la mare de 1 Mai mai au o şansă, cumpărându-şi pachete foarte avantajoase la programul „Litoralul pentru toţi”, ce se desfăşoară în perioada 5 mai - 15 iunie.



12