Infrastructura feroviară din România este „rămasă în urmă”, astfel că se impune reabilitarea acesteia prin folosirea unor proiecte cu finanţare europeană nerambursabilă, a declarat sâmbătă, la Topliţa, judeţul Hunedoara, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu. “E păcat că avem o infrastructură feroviară foarte dezvoltată ca suprafaţă, dar rămasă în urmă. Pe tronsoane pe care am putea circula cu 120 kilometri la oră, circulăm cu 40”, a afirmat ministrul Transporturilor, menţionând că transportul cu trenul ar putea constitui alternativa la deplasarea cu maşina, după modelul altor state. Demnitarul a adăugat că reabilitarea şi modernizarea infrastructurii feroviare se află în atenţia Ministerului Transporturilor, inclusiv în discuţiile pe care instituţia le-a avut cu reprezentanţii UE. “Intenţionăm să le oferim oamenilor o alternativă la lipsa şoselelor, a autostrăzilor. În orice stat civilizat se circulă mult mai comod, mult mai uşor, cu trenul. Şi mult mai ieftin. Doar în România nu se circulă nici cu trenul, nici cu maşina. Cu maşina pentru că nu ai pe unde, iar cu trenul pentru că arată aşa cum arată şi infrastructura feroviară este din ce în ce mai greu să fie utilizată la parametri normali”, a spus ministrul.