Directorul general al Biroului de Credite, Şerban Epure, a declarat, într-o conferinţă de presă, că doar şase bănci din cele 23 care colaborează cu Biroul de Credite transmit instituţiei fişiere cu informaţii pozitive despre clienţi. Conform reprezentanţilor din mediul bancar fişierele cu informaţii pozitive corespund clienţilor bun-platnici, care îşi respectă termenele de plată, iar cele negative sînt asociate cu clienţii care şi-au făcut un obicei din a “uita” să îşi plătească ratele. Instituţia de monitorizare a finanţărilor acordate populaţiei poate procesa, din acest an, rapoarte privind întregul istoric al unui client, inclusiv al persoanelor care nu au înregistrat restanţe. Astfel, băncile pot verifica atît modul în care un client şi-a acoperit obligaţiile, cît şi gradul de îndatorare al acestuia, informaţii care sînt decisive în ceea ce priveşte acordarea sau nu a unui alt credit. Emilia Lăcătuş, director credite retail la Banca Transilvania, crede că multe bănci aleg să nu transmită fişierele pozitive din cauza unor deficienţe în propriul sistem informatic de gestionare a activităţii de creditare, arătînd, în acelaşi timp, că Banca Transilvania îşi va perfecţiona sistemul în vederea unei colaborari mai eficiente cu Biroul de Credite. Această atitudine a băncilor poate fi explicată prin interesul instituţiilor financiare de a face cunoscut, în special, numele rău-platnicilor, pentru a împiedica creditarea acestora în viitor şi mai puţin numele celor care se dovedesc de bună credinţă şi fac drumuri regulate la bancă pentru a-şi achita creanţele. În ceea ce priveşte "punctele tari" ale Biroului de Credite, Şerban Epure a declarat că actualizarea datelor are loc zilnic, lucru întîlnit la puţine instituţii de acest fel la nivel mondial, evidenţiind, în acelaşi timp, rapiditatea primirii răspunsului la solicitarea unei informaţii, aceasta fiind de circa 6 secunde.