Dobrogea și mediul online - afaceri de sezon, dar și alte oportunități

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Dobrogea și mediul online - afaceri de sezon, dar și alte oportunități

Turism 13 August 2020 / 13:59 4159 accesări

Turismul este una dintre cele mai profitabile activități economice care aduce profit consistent antreprenorilor și investitorilor din zona Dobrogea. Litoralul românesc al Mării Negre atrage turiști în principal în sezon, din luna mai până în luna septembrie, însă intensitatea înregistrată în special în perioada iulie - august reușește să ofere business-urilor de profil câștiguri importante. De câțiva ani, trendul este ca rezervările turistice să fie realizate online. În funcție de profilul fiecărei unități de cazare, rezervările se fac prin intermediul unor platforme specializate, pe rețelele sociale sau pe website-urile proprii. Ultima variantă este cea mai avantajoasă, căci se evită comisioane și costuri consistente și se aduce clientul mai aproape de brandul hotelului sau pensiunii.

Când vorbim despre afaceri online în Dobrogea, cele mai multe au astfel legătură cu turismul. Este clar faptul că turistul modern nu doar că face rezervări online, dar se informează și ia deciziile pe internet. Astfel, devine de maximă importanță prezența online în mod activ, nu doar pe platforme specializate și pe rețele sociale, ci și cu website propriu, care să capteze clienții, oferindu-le toate datele necesare și acționând în mod persuasiv. Turismul nu se referă doar la cazare. Online se pot face și rezervări pentru excursii și programe turistice mai ample. De asemenea, restaurantele, barurile, cluburile au în tot mai multe cazuri prezență online bine conturată, astfel încât să își controleze bine propria imagine și, evident, să atragă clienți.

Rămânând în zona de turism, online-ul ajută antreprenorii să facă mai ușor tranzacții de vânzare - cumpărare, să găsească furnizori și fel de fel de colaborări reciproc avantajoase. În ansamblu, mediul online înseamnă dezvoltare accelerată pentru turism, ca business. Internetul reușește să facă partea de PR pentru turismul românesc chiar și în mod natural, dar cei care acționează mai hotărât ajung să câștige o "felie" mai mare din acest "tort" al oportunităților de sezon estival. Ba mai mult decât atât: tot mai multe business-uri din turism fac eforturi pentru a rămâne deschide all-season, promovând turismul extra sezon la Marea Neagră, dar și organizarea aici de conferințe, evenimente, seminarii de business. Astfel de unități de cazare atrag turiștii inclusiv prin zona de spa, iar internetul face ca totul să fie mai simplu de promovat, vânzările sunt mult facilitate, chiar și fără terți.

Pe lângă numeroasele website-uri legate de turism, antreprenorii din zona Dobrogea pot profita și de alte oportunități generate de mediul online, profitând de universalitatea acestui spațiu. Astfel, se pot lansa magazine online pe diverse nișe, cu target care nu este limitat doar la populația din Constanța - Tulcea, ci chiar național sau internațional. Se poate profita de programele cu finanțări de stat, inclusiv din fonduri europene, pentru a lansa diverse tipuri de afaceri online.

Dar internetul nu înseamnă doar business în mod direct online. Aproape toate afacerile offline pot să profite de internet pentru a-și crește poziția pe piața pe care acționează. Nu contează că este vorba despre o florărie, o patiserie, o spălătorie auto, un magazin fizic de produse naturiste, o brutărie tradițională, o frizerie sau o unitate de food delivery. Orice afacere offline, oricât de locală, se poate folosi la maximum de mediul online, pentru că aici publicul caută cel mai ușor chiar și înainte de a face o achiziție în mod tradițional. Internetul înseamnă informare și decizie de cumpărare, nu neapărat achiziție electronică.

Oportunitățile sunt imense și totul începe cu un website propriu, cu domeniu web, găzduire web, platformă web personalizată. Atât de simplu! Evident, se pot folosi rețele de socializare precum Facebook sau Instagram, însă un plan bun de promovare online implică o un website dedicat, chiar permisiune de abonare la newsletter și alte mecanisme care pot acționa în favoarea afacerii respective.

.



12