Persoanele fizice şi persoanele juridice neplătitoare de TVA şi care solicită înmatricularea unui mijloc de transport cumpărat intracomunitar va trebui să prezinte Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor documente suplimentare, conform unui ordin al Ministerului Administraţiei şi Internelor. Ordinul vizează ca în cazul în care solicitantul cumpără un mijloc de transport intracomunitar, Serviciul de Înmatriculare a Vehiculelor competent verifică, pe cale informatică, dacă persoana respectivă este înregistrată în scopuri de TVA, situaţia în care nu mai este necesară prezentarea altor documente decât cele deja menţionate în actul normativ. Pe de altă parte, dacă persoana care a realizat achiziţia intracomunitară a mijlocului de transport şi solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA, pe lângă documentele prevăzute trebuie să depună, după caz, un „certificat privind atestarea plăţii taxei pe valoarea adăugată, în cazul achiziţiilor intracomunitare de mijloace de transport noi“, dacă mijlocul de transport este nou, fie un simplu „Certificat“, dacă autovehiculul este second hand.