Trăim într-o lume în care tot mai mulţi oameni cu suflet mare se preocupă de soarta celor suferinzi. Din ce în ce mai multe organizaţii se implică în campanii sociale de ajutorare a celor cu care viaţa a fost dură, încercând să le aline suferinţele şi să le dea o mână de ajutor. În cadrul unei campanii dedicate sprijinirii copiilor cu dizabilităţi, UNICEF a introdus, pentru prima dată în România, SMS-ul recurent ca instrument de strângere de fonduri, ţara noastră fiind a treia din lume în care acesta va fi folosit, după Norvegia şi Marea Britanie. „Pentru a produce cu adevărat o schimbare în societate, avem nevoie de un sprijin constant din partea susţinătorilor noştri, sub forma unor donaţii lună de lună. Astfel, împreună - UNICEF, ARC şi „Prietenii UNICEF” - vom putea face o schimbare durabilă în viaţa copiilor vulnerabili din România“, a declarat Sandie Blanchet, reprezentant al UNICEF România. Directorul executiv al ARC, Dana Pîrţoc, a spus că donaţiile recurente prin SMS se alătură celor prin debit direct şi celor unice prin SMS, pentru ca donaţiile de la persoane fizice să fie cât mai uşor de făcut. Astfel, clienţii Orange şi Vodafone pot deveni „Prieten UNICEF” dacă vor dona lunar câte doi euro, sistemul fiind gândit în aşa fel încât să ofere control asupra momentului în care donatorul opreşte donaţia şi având integrate sisteme de transparenţă care îl ajută să afle câţi bani s-au strâns şi care sunt rezultatele obţinute după colectarea fondurilor donate. În ceea ce priveşte campania de informare, conştientizare şi strângere de fonduri dedicată copiilor cu dizabilităţi din România, „Priveşte întâi copilul!“, UNICEF precizează că va dezvolta modele de intervenţie prin care se vor oferi şanse egale la dezvoltare copiilor cu dizabilităţi cu fondurile strânse prin donaţiile lunare.