În urmă cu două luni şi jumătate s-a încheiat tranzacţia de cumpărare şi preluare a bazei de clienţi şi a activelor Boom TV de către Romtelecom. Migrarea clienţilor către platforma DOLCE TV a început în luna iunie a.c. şi se va realiza probabil gradual, pe parcursul câtorva luni. Furnizorul de televiziune digitală Boom TV se confrunta în ultimii ani cu grave probleme financiare, care au dus, în cele din urmă, la falimentul diviziei din România.
Mişcarea poate fi un motiv de bucurie pentru creditori (printre care cel mai important, Unicredit) şi Casa de Insolvenţă Transilvania, administratorul judiciar al Boom TV, dar nu şi pentru clienţii fideli (peste 70.000) ai primei platforme digitale intrată vreodată în România. Boom, furnizor de televiziune digitală prin satelit, a fost prima alternativă de ultimă generaţie la cablul analog TV, aducând în plus canale proprii şi multe alte beneficii. Marca Boom aparţine DTH Television şi oferea o varietate de programe TV, folosind tehnologie digitală de ultimă generaţie. Din păcate, nu acelaşi lucru se poate spune despre DOLCE, dovadă stând numeroasele plângeri făcute de abonaţi de-a lungul timpului, atât către Protecţia Consumatorilor, dar şi către mass media.
Mai mult decât atât, odată cu preluarea Boom TV, Romtelecom - prin Dolce - se angajase să respecte contractele, ofertele şi promoţiile semnate de către Boom cu abonaţii săi. În loc de asta, beneficiarii s-au trezit în faţa alternativei de a rămâne fără semnal din septembrie a.c. şi cu nişte echipamente digitale scumpe, dar inutile, sau să \"agreeze\" oferta Dolce şi grila lor (restrânsă) de programe. Astfel, din ofertă lipsesc canalele franceze TF2, 3 şi 5, canalele de filme Boom (printre care unul de filme indiene, unic în România) şi canalul premium de desene animate Boom Hop, dar şi Neptun TV bunăoară, canal gratuit ce emite 24/24 ore şi face parte din pachetul Must Carry (adică de preluat în mod obligatoriu!), stabilit de Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), pe baza monitorizării datelor de audienţă măsurate, pe locul 20 în ordinea indicelui anual de audienţă, listă dată din nou publicităţii în urmă cu numai o lună!
În plus, Dolce nu respectă nici ofertele şi promoţiile oferite de Boom şi statuate prin contracte semnate cu abonaţii. Astfel, un abonament care costa în jur de 45 lei la Boom şi care includea pachetul HBO Max Pack devine, în noua ofertă... restrânsă, 59 lei, fără extra-pachetul respectiv de filme?! Mai mult decât atât, la preluare, abonaţii sunt obligaţi să semneze o prelungire obligatorie a contractelor pe 2 (doi) ani, în cazul rezilierii înainte de acest termen trebuind să plătească daune substanţiale către Romtelecom!?
Astfel, cu ochii la o prezumtivă şi puţin probabilă preluare a UPC de către RCS/RDS, prin DIGI TV - platforme care conţin amândouă în grilă, conform legislaţiei audio-vizuale, Neptun TV şi restul pachetului legiferat Must Carry - s-a produs o alta, mult mai păguboasă pentru consumatorii de televiziune din România. Sesizările depuse în acest sens la Autoritatea Natională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi CNA vor fi poate în măsură să facă ordine în această problemă, deosebit de delicată.