Cu siguranţă aţi văzut-o în trafic, cu siguranţă v-a plăcut şi, la fel de sigur, aţi dorit să o luaţi acasă. Este vorba despre noul Nissan Qashqai, lansat ieri la Constanţa, lider consacrat în segmentul crossover, cu peste două milioane de exemplare vândute în Europa de la apariţie, în 2007, şi până în prezent. După provocarea - câştigată - lansată pe piaţă în 2007, experţii Nissan setează acum un nou trend: NOUL Nissan Qashqai, conceput şi proiectat în laboratoarele din cadrul Nissan Design Europe (Londra, Marea Britanie) şi Nissan Technical Centre Europe (Cranfield, Marea Britanie şi Barcelona, Spania) şi construit în cea mai mare fabrică de profil din Europa, în Sunderland, Marea Britanie.
Cu o linie diferită, extrem de elegantă, noul crossover al mărcii este primul model comercializat bazat pe noua platformă CMF (Common Module Family), produsă de Alianţa Renault-Nissan, şi este conceput pentru a face tehnologia premium mai accesibilă ca niciodată. Tehnologia Safety Shield include acum şi Autonomous Emergency Braking (Anticipare Frânare de Urgenţă), Driver Attention Support (Alertă Atenţie Şofer) şi Traffic Sign Recognition (Recunoaştere indicatoare rutiere), alături de alte câteva sisteme de asistenţă; de exemplu, Intelligent Park Assist (Asistenţă Inteligentă la Parcare) elimină stresul manevrelor în mediul urban cu ajutorul manevrelor de parcare automată.
DISPLAY TACTIL DE 7” Noul NissanConnect a evoluat la nivelul conectivităţii oferite de un smartphone, cu display tactil de 7”. În perioada următoare, sistemul va avea acces la o gamă variată de aplicaţii practice şi de divertisment, noul NissanConnect valorificând funcţiile Google Search şi Send to Car, care permit şoferilor să planifice o călătorie de acasă. Sistemul include streaming audio prin Bluetooth şi integrare pentru telefoane mobile, precum şi porturi Aux-in şi USB. Potrivit directorului general al Dacia Renault Nissan, Constantin Olteanu, siguranţa şi uşurinţa comunicării sunt incredibile: „Eu îl sun pe băiatul meu din maşină şi îl şi văd. La fel mă vede şi el şi, în felul acesta, ştiu că este acasă şi că este în regulă. Cei care au copii ştiu cât de mult înseamnă asta în economia unei zile în care, în mare parte, părinţii sunt la serviciu”.
La interior s-au adus îmbunătăţiri sensibile la nivelul calităţii materialelor şi designului. Polivalenţa rămâne un atribut de bază al crossoverului; inginerii Nissan au elaborat metode inovatoare de a include perfect noul Qashqai în viaţa şoferilor. Oferind spaţiu mai mare pentru ocupanţi şi un volum crescut al portbagajului, ajutat de un sistem modulabil pentru podeaua portbagajului, noul Qashqai dispune chiar şi de spaţiu de stocare a poliţei când aceasta nu este utilizată. „Pare un excelent tovarăş de drum. Foarte sigur şi elegant. Îmi place cum e gândit interiorul; eu, spre exemplu, am nevoie de spaţiu pentru telefoane, pentru mape, pixuri, hârtii şi altele, ştiţi cum e. Cred că va fi un succes. Pentru mine, cu siguranţă este o surpriză extrem de plăcută şi cred că voi fi unul dintre primii cumpărători”, a declarat un constănţean prezent la lansare.
În România, noul Nissan Qashqai este disponibil în cele trei versiuni de echipare deja consacrate pe toată gama de modele - Visia, Acenta şi Tekna - şi cinci versiuni de motorizări. Preţul de pornire este fixat la 18.690 euro, TVA inclusă, pentru singura opţiune pe benzină a noului crossover: Visia 1.2 115CP Stop/Start 2wd, transmisie manuală. Transmiţând puterea printr-o cutie manuală cu şase trepte, acest motor furnizează 115 CP (85 kW) şi produce un cuplu de 190 Nm.
Alte patru versiuni de motorizare sunt exclusiv diesel, în configuraţie 2wd: 1,5 l dCi DPF 110 CP Stop/Start, transmisie manuală; 1,6 l dCi DPF 130 CP Stop/Start, transmisie manuală; 1,6 l dCi DPF 130 CP Stop/Start, transmisie X-TRONIC. Primul preţ pentru motorizările diesel este 20.590 euro, TVA inclusă, disponibil pe Visia 1,5 l dCi DPF 110 CP. Transmisia ALL MODE 4x4i este asociată propulsorului 1,6 dCi DPF 130 CP Stop/Start transmisie manuală.
CE ÎNSEAMNĂ NIVELUL STANDARD DE ECHIPARE? Nivelul standard de echipare pentru versiunea de intrare în gamă oferă, printre altele, faruri cu halogen şi lumini de zi cu LED, proiectoare de ceaţă, oglinzi în culoarea caroseriei, reglabile electric şi încălzite, bare de protecţie şi mânere exterioare de uşi în culoarea caroseriei şi jante de oţel 16”. Tot în standard şi tot pe prima versiune de echipare, Visia, noul Nissan Qashqai include în preţ aer condiţionat cu reglare manuală, frână de mână electronică, radio CD MP3 cu patru boxe şi port USB cu mufă auxiliară, închidere centralizată cu telecomandă, cruise control, limitator de viteză şi Bluetooth, acestea din urmă având comenzile amplasate pe volan.
„Am abordat această nouă îmbinare între tehnologie şi plăcerea de a conduce pentru că, dacă tot ne petrecem din ce în ce mai mult timp în maşină, de ce n-am face-o la modul elegant şi eficient în acelaşi timp? Simplificând lucrurile, noul Nissan Qashqai face multe lucruri... singur: parchează singur, aprinde singur farurile, dacă este cazul, îşi ajustează greutatea pe punţi pentru a prelua impactul gropilor din şoselele noastre şi multe altele. Suntem convinşi că va avea un impact excelent la public, cele peste două milioane de exemplare vândute până acum fiind dovada”, a declarat directorul de vânzări al Nissan România, Lucian Trofin. De reţinut pentru toată gama, blocurile optice încorporează concepte tehnologice dintre cele mai avansate oferite vreodată în sectorul crossover. Toate versiunile beneficiază de tehnologia LED, anumite versiuni fiind chiar echipate cu tehnologii mai sofisticate, având blocuri optice integrale LED, atât pentru faza scurtă, cât şi pentru cea lungă. În ce priveşte modalitatea de achiziţionare, o simplă consultare cu unul dintre specialiştii în vânzări Nissan vă poate lămuri.
În perioada 27 - 30 martie 2014, toţi cei interesaţi sunt invitaţi în showroom la Porţi Deschise Noul Nissan Qashqai, (la sediul Dacia Renault Nissan, bd. Tomis, nr. 393, Constanţa), unde pot vedea şi testa noua generaţie de crossover. În plus, participanţii în aplicaţia dedicată acestei campanii - “Domină oraşul cu noul Nissan Qashqai!” pot câştiga un weekend pentru două persoane la Londra. Drept premii de consolare, Nissan va oferi prin tragere la sorţi 20 de premii personalizate. Detaliile concursului sunt disponibile în Regulamentul oficial, pe www.nissan.ro.