„Don Quijote”: dinamism şi culoare în paşi de dans

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Premieră pe scena Teatrului „Oleg Danovski”

„Don Quijote”: dinamism şi culoare în paşi de dans

Cultură 25 Iunie 2012 / 00:00 655 accesări

Teatrul Naţional de Operă şi Balet (TNOB) „Oleg Danovski” a înregistrat un nou succes, sâmbătă seară, cu premiera spectacolului de balet clasic „Don Quijote”, de Ludwig Minkus, pe care publicul - cel tânăr, mai ales - îl ştia doar din cadrul galelor de balet. Apariţia pe scenă a „Cavalerului tristei figuri”, eroul romanului lui Miguel de Cervantes, a fost primită cu multă bucurie de către constănţenii care au ocupat sala şi balconul TNOB. În rolul titular, spectatorii l-au descoperit pe Ovidiu Lintzmaier, a cărui alură impozantă, cât şi mersul apăsat au câştigat, încă din primele secunde, simpatia publicului, care i-a urmărit cu emoţie avântul... cavaleresc, pe tot parcursul spectacolului. De aceeaşi simpatie s-a bucurat şi fidelul său „scutier” Sancho Panza, ale cărui acrobaţii i-au cucerit pe cei prezenţi în sală.

EMOŢII ŞI PROIECŢII VIDEO Cel mai nou spectacol al Companiei de Balet a TNOB, în coregrafia maestrului Mihai Babuşka, după coregrafia clasică, a impresionat prin frumuseţea costumelor, dar şi prin decorul grandios, creaţiile purtând semnătura scenografei Adriana Urmuzescu. De asemenea, nu trebuie uitate proiecţiile video care au animat spectacolul, accentuând stări şi senzaţii, episodul luptei cu morile de vânt fiind sugestiv. Dinamismul mişcărilor, completat de „fluiditatea” cromatică a costumelor, a căror notă dominantă a fost, în prima parte a spectacolului, culoarea roşie, cu accente de galben şi de verde, a fermecat iubitorii baletului.

OPTIMISM ŞI MAGIE A cucerit publicul prin optimismul degajat şi prin mişcările spectaculoase, străbătute de fior artistic, cuplul de japonezi Risa Mochizuki şi Takahiro Tsubo, întruchipându-i pe îndrăgostiţii Quiteria şi Basil. Au încântat publicul şi celălalt cuplu de tineri Mercedes-Espado (Eliza Maxim şi Bogdan Plopeanu din Sibiu), dar şi cele două florărese optimiste, interpretate de Aliss Tarcea şi Amalia Mândruţiu. Din rândul personajelor... ilare s-au remarcat amorezatul filfizon Camacho, interpretat cu mult umor, spre deliciul publicului, de către Andrei Dolcaş din Bucureşti, dar şi protectorul său, bătrânul cârciumar Lorenzo, redat de Gelu Râpă. Nu a trecut neobservată nici apariţia visătoare şi plină de graţie a Ceciliei Ursul, care a avut misiunea de a o interpreta pe diafana Dulcineea. Aplaudată şi remarcată a fost şi prestaţia talentatei Diana Ionescu, înfăţişând un... amoraş. În rolul cârciumăresei a evoluat Camelia Radu.

Aplauzele de final au fost „împărţite” de solişti cu ansamblul de balet, cucerind asistenţa prin optimismul afişat şi dinamisul mişcărilor. Imaginile picturale, muzica lui Ludwig Minkus, efervescenţa şi patosul trăirilor exprimate în paşi de dans au dat o notă de înaltă clasă celei de-a doua premiere din acest an a TNOB „Oleg Danovski”, baletul clasic „Don Quijote”.



12