Muzeul de Artă din Constanţa a primit, ieri, o donaţie în valoare materială de 115.000 RON. Donaţia a fost făcută de familia cunoscutului colecţionar-negustor Dumitraşcu Bedivan, de altfel, acesta fiind şi numele donaţiei. Vizitatorii Muzeului de Artă vor putea admira, la parterul instituţiei, dar şi la etajul al II-lea, nouă lucrări de artă, picturi semnate de Sever Burada, Nicollo Livaditti şi Kimon Loghi.
La parterul instituţiei muzeale constănţene este expusă lucrarea "Portret dublu", realizată de pictorul Nicollo Livaditti, în anul 1849. Odată cu sosirea sa în România, în anul 1848, plasticianul a deschis gustul publicului pentru pictură, el fiind primul artist străin care a poposit pe meleagurile autohtone. "Nicollo Livaditti a pictat cu o deschidere către detaliu şi finitul plastic. Este atent cu redarea exactă a expresiilor şi lucrează cu minuţiozitate, ilustrînd şi cel mai mic detaliu", a explicat directorul Muzeului de Artă, dr. Doina Păuleanu. În cadrul colecţiei "Dumitraşcu Bedivan" sînt incluse şi şapte tablouri pictate de Kimon Loghi, membru fondator şi preşedinte (1920 - 1947) al Societăţii "Tinerimea Artistică". Tehnician extraordinar şi un bun mînuitor al culorii, Kimon Loghi a fost numit "pictorul burgheziei", el ilustrînd, în lucrările sale, viziunea roză asupra vieţii. În patrimoniul Muzeului de Artă au fost incluse peisaje compoziţionale şi flori, pictate în culori calde, Kimon Loghi fiind pictorul romantic al perioadei în care a trăit.
Ultima lucrare inclusă în donaţie este "Ţărancă din Dobrogea", pictată de Sever Burada. Datorită faptului că a fost pictată pe o pînză netratată, lucrarea sa va fi restaurată în laboratorul de restaurare al Muzeului de Artă, care va fi deschis în curînd. Născut la Craiova, la 14 ianuarie 1896, Sever Burada (pe numele adevărat Buradescu) a avut parte, încă din perioada studiilor la Liceul Carol I, de excelenţi profesori artişti. A fost elevul pictorului Ioan Stăncescu-Giovanni, apoi al sculptorului Ion Dumitriu-Bîrlad. Cu ei a început să înveţe desenul, iar cu pictura a intrat, cu adevărat, în contact prin Grigore Negoşanu.