În urmă cu o lună, cotidianul „Telegraf“ scria că, la intersecția dintre bulevardul Alexandru Lăpușneanu și strada Soveja (zona City Park Mall), sistematizarea rutieră a fost făcută de... Dorel, proverbialul personaj care face lucrurile exact pe dos. Este vorba despre modul în care au fost amenajate alveolele din centrul străzii Soveja, respectiv al bulevardului Alexandru Lăpușneanu, care, în teorie, trebuie să îi împiedice fizic pe șoferi să întoarcă pe linia dublă continuă, dar să nu le pună dificultăți pietonilor în a traversa fără riscuri. Cu alte cuvinte, în mod normal, alveolele ar trebui să fie înălțate în zona carosabilă, dar să aibă o porțiune la nivelul șoselei, în dreptul trecerilor de pietoni. Dacă teoria nu pare foarte grea, practica, în schimb, ne omoară. În realitate, zona este amenajată total pe dos. Alveolele sunt înălțate exact în zona trecerilor de pietoni, transformând-o într-o zonă exclusivistă prin care nu pot traversa cu ușurință persoanele cu dizabilități sau cei care au cărucioare. În schimb, amenajările de la nivelul șoselei sunt la câțiva metri de trecerea de pietoni, adică exact cât să le permită șoferilor să încalce legea și să întoarcă pe linia dublă continuă, existând ricul producerii unei tragedii. Situația i-a deranjat pe mulți constănțeni, care consideră că modificările înrăutățesc problemele cauzate de aglomerație, mai ales în sezonul estival.
TIMPUL TRECE, LEAFA MERGE!
La vremea respectivă, pentru a afla care este logica ce a stat la baza acestei sistematizări eșuate, i-am contactat pe reprezentanții societății care s-a ocupat de lucrări, Confort Urban. Directorul firmei, Florian Andrei, ne-a spus, atunci, că această amenajare nu este definitivă. „În maximum două săptămâni, vom începe înlocuirea semafoarelor din zonă și tot atunci vom muta trecerile de pietoni în dreptul porțiunii care se află la nivelul șoselei, astfel încât să nu se mai creeze cozi în intersecție și nici să nu existe dificultăți. Lucrările vor fi realizate la cererea investitorului care deține centrul comercial și care va asigura și finanțarea”, a declarat Florian Andrei. Deși autoritățile locale ne promiteau că trecerile de pietoni vor fi mutate în maximum două săptămâni, iată că a trecut o lună de atunci, iar lucrurile au rămas neschimbate. Situația este și mai dificilă în cazul persoanelor cu handicap, care nu pot traversa în scaunul cu rotile pe trecerea de pietoni din cauza alveolei mult prea înalte. Oare autoritățile responsabile de sistematizare se vor apuca să mute trecerile de pietoni atunci când se va inventa scaunul cu rotile care zboară?!