Dorim să profităm de campaniile de reduceri? La ce trebuie să fim atenți

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Dorim să profităm de campaniile de reduceri? La ce trebuie să fim atenți

Social 14 Ianuarie 2017 / 09:30 2302 accesări

Luna ianuarie este mult aşteptată de români mai ales din cauza reducerilor practicate de mall-uri şi marile lanţuri de magazine, după sărbătorile de iarnă. Campaniile publicitare ale marilor lanţuri de magazine şi supermarket-uri continuă la fel de agresiv şi după sărbători, în luna ianuarie, cunoscută drept prima lună a reducerilor, când cei interesaţi pot găsi produse mai ieftine chiar şi cu 70% faţă de cele din plin sezon.

Dacă regulile de soldare sunt destul de clare în cazul magazinelor, pentru a se putea bucura din plin de produse, cumpărătorii trebuie să fie şi ei atenţi la câteva aspecte: valoarea reducerii, cum se acordă reducerea şi în ce perioadă este valabilă.

LA CE TREBUIE SĂ FIE ATENȚI CUMPĂRĂTORII

- la achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2", cumpărătorii trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional

- cumpărătorii trebuie să verifice dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)

- cumpărătorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

NEREGULI DESCOPERITE DE COMISARII ANPC ÎN CAMPANIILE ANTERIOARE

Înainte de a scoate banii din buzunar pentru produsele aflate la reducere, românii ar trebui să verifice şi neregulile găsite de Protecţia Consumatorilor până acum, la vânzările cu reduceri:

- preţul practicat nu reprezenta cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, ci dimpotrivă, preţul cel mai mare

- preţuri promoţionale care fuseseră reduse în anul anterior şi care nu mai puteau fi considerate "preţuri reduse" (se consideră reducere de preţ doar dacă aceasta are loc în ultimele 30 zile dinaintea debutului campaniei promoţionale)

- produse cu preţ redus cu 20-50% fără a fi însă afişat preţul nou, consumatorii fiind informaţi că preţul redus va fi calculat la casă

- articole textile cu titlu de reducere 20% și 30%, fără a fi menţionat pe etichetă "preţ vechi/preţ nou" sau nefiind afişat niciun preţ.



12