Dosarul catastrofei aviatice, redeschis

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
O nouă speranţă pentru familiile militarilor morţi la Tuzla

Dosarul catastrofei aviatice, redeschis

Eveniment 09 Ianuarie 2012 / 00:00 1081 accesări

SENTINŢĂ FAVORABILĂ Ancheta în cazul catastrofei aviatice de la Tuzla, în urma căreia 12 militari şi-au pierdut viaţa, va fi reluată de procurori. Decizia aparţine magistraţilor Tribunalului Militar Bucureşti care au admis, vineri, plângerile înaintate de Petre şi Doina Furtună, dar şi de Neculai şi Ioana Chioveanu, părinţii militarilor Cosmin Furtună şi Marius Cătălin Chioveanu. „Luni (n.r. – 9 ianuarie), Cosmin ar fi împlinit 30 de ani. Poate de aceea am primit o veste bună de la Tribunalul Militar care ne-a admis plângerile. Nu ştiu dacă va ieşi ceva din noua anchetă, dar noi am sesizat unele probleme, în raportul procurorilor, legate de centrajul avionului, cu cantitatea de combustibil şi încă câteva date tehnice“, a declarat Petre Furtună. Rudele celor doi militari dispăruţi în tragedia aviatică au fost nemulţumite de soluţia dată în dosar şi anume de neîncepere a urmăririi penale. „Prin această sentinţă a Tribunalului Militar s-a dispus desfiinţarea rezoluţiei Parchetului prin care s-a stabilit că accidentul aviatic a avut loc din cauza unei cedări de material, iar dosarul a fost redeschis. Aşteptăm motivarea instanţei să vedem ce a stat la baza acestei decizii şi, prin consecinţă, ce s-a dispus. Noi am cerut ca expertiza tehnică să fie efectuată de experţi independenţi pentru că nu ni s-a părut corect faptul că expertiza tehnică a fost efectuată de proprietarul avionului. Vom vedea ce au dispus judecătorii“, a declarat Mihai Furtună, avocatul familiei Furtună.

CATASTROFA Raportul întocmit de specialiştii Forţelor Aeriene Române a arătat că dezastrul s-a produs din cauza ruperii levierului de comandă, propagarea fisurilor putând fi „generată de suprasolicitarea lanţului longitudinal ca urmare a încărcăturii apropiate de masa maximă“. Practic, specialiştii spun că dezastrul aviatic a fost cauzat „de o defecţiune tehnică ce nu putea fi prevăzută“. Tragedia a avut loc pe 5 iulie 2010, la ora 17.40. Avionul AN-2 al Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene din Boboc s-a prăbuşit la scurt timp după decolare, la doar câteva sute de metri de capătul pistei. Din resturile AN-2-ului au fost salvaţi doar trei militari. Din cei 11 oameni rămaşi captivi în interiorul avionului, nu a mai putut fi salvat niciunul.

VICTIMELE DEZASTRULUI Locotenentul Liviu Antim, unul dintre cei trei supravieţuitori, a murit, la câteva ore de la accident, la Bucureşti, în urgenţa Spitalului Universitar de Urgenţă Militar Central. Ceilalţi doi supravieţuitori sunt maistrul clasa IV Marius Nazare şi căpitanul Daniel Bâlsanu. Militarii care şi-au pierdut viaţa sunt: comandorul Nicolae Jianu, de 49 de ani, comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene “Aurel Vlaicu”, de la Boboc (căsătorit, doi copii), lt. comandorul Cătălin Vicenţiu Antoche, de 34 de ani (căsătorit, un copil), lt. Lavinia Guiţă, de 26 de ani, necăsătorită, maistrul militar clasa I Răzvan Rângheţ, de 43 de ani, (căsătorit, doi copii), lt. Liviu Antim, de 27 de ani, necăsătorit, maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cişmaşu, de 34 de ani, din Mangalia (căsătorit, doi copii), maistrul militar clasa a II-a Cătălin Rădoi, de 36 de ani (căsătorit, un copil), din Constanţa, maistrul militar clasa a III-a Băduţ Papuc, de 29 de ani, necăsătorit, fruntaşul Constantin Vlăduţ Sărman, de 26 de ani, necăsătorit, din Mangalia, fruntaşul Marius Cătălin Chioveanu, de 22 de ani, necăsătorit, fruntaşul Cosmin Furtună, de 28 de ani, necăsătorit, din Constanţa, şi soldatul Cosmin Florescu, de 25 de ani, necăsătorit, din Mangalia.



12