Două Black Friday în loc de una

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Superofertă românească:

Două Black Friday în loc de una

• A început vânătoarea de chilipiruri
Eveniment 21 Noiembrie 2014 / 00:00 2365 accesări

Dacă sunteți genul de persoană căreia îi plac promoțiile, atunci cu siguranță așteptați cu nerăbdare Black Friday. Fenomenul Black Friday, importat la noi sub numele Vinerea Neagră sau Vinerea Reducerilor, a devenit extrem de popular la nivel mondial, pentru că este ziua în care mai toți comercianții oferă reduceri drastice. În mod normal, Black Friday ar trebui să aibă loc în ultima vineri a lunii noiembrie (anul acesta - pe 28 noiembrie). Însă în 2014 lucrurile se schimbă puţin, deoarece mai multe magazine oferă reduceri chiar cu o săptămână sau două mai devreme. Așa că, încă de noaptea trecută, românii au dat iama la cumpărături. Unii din ei nu și-au cumpărat întreg anul lucrurile de care aveau nevoie, în speranța că acum le vor putea achiziționa la un preț de nimic. Probabil că reducerile se vor prelungi şi în weekend, așa că mulți mai au încă șansa să își achiziționeze convenabil tot soiul de produse, de la cărți, haine și accesorii și până la electronice și electrocasnice. Însă nu toate magazinele din România vor oferi reducerile astăzi. Mulți retaileri şi magazine vor lăsa ce au mai bun de oferit pentru data de 28 noiembrie, la sfârşitul lunii. În plus, destul de mulţi vor oferi reduceri în ambele weekend-uri, dar şi în săptămâna dintre acestea. Însă punctele culminante ale Black Friday rămân astăzi, 21 noiembrie, și vinerea viitoare, 28 noiembrie.

CE VOR SĂ CUMPERE ROMÂNII DE BLACK FRIDAY Acum haideți să aflăm care sunt produsele de care românii sunt interesați în goana după chilipiruri. Potrivit unui studiu Millward Brown, cei care doresc să cumpere produse de Black Friday au între 18 şi 65 de ani și sunt cu 1,3 milioane mai mulţi decât în 2013. La fel ca în anii precedenți, în rândul bărbaților și al segmentului de tineri (24 - 34 de ani) se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populației generale. Față de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday și spun că ”sigur vor cumpăra”, în cazul bărbaților media urcă la 15%, iar în cazul tinerilor - la 16%, menţionează studiul. ”În general, bărbații sunt mai entuziaști decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicație este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălțămintea sau produsele de îngrijire personală) sunt mai degrabă senzoriale și, astfel, necesită o experiență directă pentru o validare completă înainte de achiziție. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă”, a declarat directorul firmei de cercetare MillwardBrown România, Daniela Lazăr. Anul acesta, românii vor să își cumpere electrocasnice mici, televizoare şi telefoane mobile la ofertă, potrivit aceluiași studiu. Cel mai frecvent se regăsesc electrocasnicele mici (36%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboții de bucătărie, urmate de televizoare (30%) și telefoane mobile (20%), potrivit intenției de achiziție. ”Televizoarele și telefoanele mobile sunt și categoriile care înregistrează cea mai mare creștere a intenției de cumpărare față de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarelor și mai multe cu 9% în cazul telefoanelor mobile”, arată studiul. Pe listă se mai regăsesc haine (17%), laptopuri (15%), tablete (12%), electronice (12%), frigidere (11%), maşini de spălat (9%) şi încălţăminte (8%). InfoCons - Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România - îi avertizează pe cumpărătorii care vânează oferte de Black Friday. Uneori, site-urile sunt deblocate abia când începe perioada cumpărăturilor de Black Friday, însă produsele sunt disponibile abia în ziua de luni sau uneori chiar în luna decembrie, atrage atenția InfoCons.

RISCURILE CUMPĂRĂTURILOR ONLINE Totodată, este bine de știut că există site-uri false, special create pentru a păcăli adepții cumpărăturilor online. În acest sens, ar fi bine să fiți atent la modul în care este realizat site-ul respectiv și să nu cumpărați de pe unul care nu oferă în mod clar datele de contact, precum și informații despre identitatea companiei. De asemenea, asigurați-vă că magazinul online are o secțiune de politică de confidențialitate.

Taguri articol


12