Deşi pare greu de crezut că mersul cu trenul va deveni plăcere vreodată în România, în condiţiile în care numai de la Bucureşti la Constanţa se ajunge în cel puţin patru ore şi jumătate, autorităţile dau asigurări că miracolul va avea loc totuşi pe plaiurile mioritice. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, susţine că timpul de parcurgere a drumului Bucureşti-Constanţa, pe calea ferată, se va reduce la două ore, dar abia în a doua jumătate a anului 2010. De altfel, în această primăvară, oficialii Companiei CFR Călători au anunţat cu tam - tam că timpul de călătorie pe relaţia Bucureşti-Constanţa s-a redus ca urmare a finalizării lucrărilor de infrastructură pe tronsonul Băneasa. Din cauza lucrărilor de reabilitare pe relaţia Bucureşti Nord-Băneasa, începute în 2006 şi avînd termen de finalizare în 2008, circulaţia feroviară se desfăşura pe ruta ocolitoare Bucureşti Nord-Chitila-Mogoşoaia-Voluntari-Pasărea-Fundulea-Constanţa. Purtătorul de cuvînt CFR Infrastructură, Oana Brînzan, declara în luna iulie că pe relaţia Feteşti - Constanţa, pe linia dublă cu o lungime de 80 km, se lucrează încă de la sfîrşitul lui 2006. Lucrările sînt finanţate din fonduri alocate din împrumutul de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JBIC), dar şi de la bugetul de stat. Lucrările pe relaţia Feteşti - Constanţa, în valoare de 350 milioane euro, la poduri, podeţe, infrastructură, suprastructură, staţii, semnalizare, telecomunicaţii şi linia de contact, vor fi finalizate în 2009.