Două treimi dintre români nu vor să lucreze pentru companii cu o reputație proastă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Studiu

Două treimi dintre români nu vor să lucreze pentru companii cu o reputație proastă

Eveniment 01 Aprilie 2015 / 00:00 534 accesări

Peste trei sferturi dintre români consideră că reputația unei companii este importantă atunci când îşi caută un loc de muncă, două treimi nu vor să lucreze pentru companii cu o reputație proastă, iar 16% ar avea curajul să denunțe suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator. „Peste trei sferturi dintre români consideră că reputația unei companii este importantă atunci când îşi caută un loc de muncă, în timp ce 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenței în interiorul companiei, dar şi lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei şi al angajaților deteriorează puternic relația dintre angajat şi management. Mai mult, în situații critice, precum angajatori suspectați de evaziune fiscală, 37% dintre respondenți ar solicita clarificări oficiale angajatorului, iar 16% ar denunța acest comportament autorităților statului”, potrivit studiului „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații”, publicat de Rogalski Damaschin Public Relations. Circa trei sferturi (72%) dintre angajații care au participat la studiu consideră că reputația companiei este relevantă atunci când îşi caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuților, în timp ce 25% s-au abținut să recomande cuiva locul de muncă actual. Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionați ar prefera să lucreze pentru o companie care plăteşte mai puțin decât media pieței, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate şi societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plăteşte mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate, menţionează studiul. "Puşi în fața unei situații controversate, precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulți români ar solicita explicații oficiale care să clarifice situația, în timp ce 21% declară că ar începe să-şi caute un alt loc de muncă. 16% ar avea curajul să denunțe aceste suspiciuni autorităților statului, iar un procent mai mic, de 5%, şi-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament", arată raportul.

În ultimele 6 luni, unul din doi români şi-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potențial angajator la un interviu, principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă fiind dorința de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluții în carieră şi reputația proastă a actualului angajator în rândul angajaților. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simți valorizați, în siguranță şi în cazul în care compania ar avea o reputație mai bună.

Studiul a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public între 18 şi peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea având educație superioară şi venituri cuprinse între 1.000 şi 3.000 de lei.

Taguri articol


12