Traficul feroviar pe magistrala 800 Bucureşti - Constanţa a fost întrerupt, sîmbătă, timp de 14 ore, între localităţile Lehliu şi Săruleşti, după ce un tren de marfă a lovit din spate un alt mărfar, care circula cu viteză mai mică. Incidentul s-a petrecut sîmbătă dimineaţa, în jurul orei 4.00, în urma căruia o locomotivă şi două vagoane au deraiat. Din fericire nu s-au înregistrat victime, însă traficul pe calea ferată a fost grav perturbat, circulaţia desfăşurîndu-se deviat prin Slobozia - Ciulniţa. Din cauza accidentului, trenurile de călători au avut întîrzieri de peste 100 de minute. Cele două trenuri, unul încărcat cu role de tablă, iar cel de-al doilea cu cărbune, se îndreptau spre Bucureşti. Prezent la locul accidentului, secretarul de stat în Ministerul Transpoturilor, Gheorghe Popa, a declarat că accidentele dese înregistrate pe calea ferată sînt cauzate de lipsa investiţiilor din ultimii 20 de ani, vagoanele avînd o vechime de 28-30 de ani. Încă de la început, specialiştii au spus că incidentul a avut loc din cauza unei erori umane. Directorul general al CFR Călători, Mihai Frăsinoi, nu a exclus şi varianta ca incidentul să fi avut la bază anumite probleme la instalaţia de semnalizare întrucît pe acea linie se executau lucrări de reparaţii. Frăsinoi a adăugat trenurile care circulau pe acea rută au fost temporar deviate, iar specialiştii CFR au lucrat timp de 14 ore la degajarea liniei, intervenţia lor fiind îngreunată din cauza ploii.
Trenuri de călători anulate sau deviate pe alte rute
Din cauza acestui accident, CFR a anulat şase trenuri de călători pentru zilele de 17 şi 18 octombrie, iar nouă trenuri au avut întîrzieri de pînă la două ore din cauza accidentului de pe ruta Bucureşti – Constanţa, acestea fiind deviate pe mai multe rute ocolitoare. Secretatul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Gheorghe Popa, a declarat că infrastructura feroviară nu a fost afectată, iar raportul prelimiar al accidentului va fi finalizat la începutul săptămînii viitoare. Iniţial s-a sperat ca circulaţia feroviară în zona afectată de accident să se reia la ora 16.00, însă lucrările de degajare a căii ferate au durat mai mult decît se aştepau reprezentanţii CFR. Abia la ora 18.30 calea ferată între Lehliu şi Săruleşti a fost degajată şi trenurile şi-au reluat circulaţia normală. Ceferiştii au scos de pe şine locomotiva avariată, apoi au tractat vagoanele, care au duse în două staţii diferite, unde există linii paralele de cale ferată, una la Lehliu şi una la Săruleşti, între care există o distanţă de 17 kilometri. Gheorghe Popa a mai spus că deblocarea circulaţiei feroviare a fost efectuată de salariaţi de la regionalele Constanţa şi Bucureşti, iar pentru eliberarea liniei s-a lucrat cu două macarale hidraulice. De asemenea, alimentarea cu energie electrică pe linia unde s-a produs accidentul a fost întreruptă pentru a scoate locomotiva de pe şine. Restricţia de circulaţie pe magistrala Bucureşti - Constanţa a fost ridicată la ora 18.30, iar primul tren a trecut în jurul orei 19.40 prin zona Lehliu – Săruleşti.
Mecanicii de pe al doilea tren, vinovaţi
Rezultatele preliminare ale anchetei desfăşurate de comisia de la Ministerul Transporturilor arată că vinovaţi de producerea accidentului se fac cei doi mecanici de pe locomotiva care a ciocnit mărfarul, deoarece nu s-au oprit la semnalul de avertizare care era stins. Directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, a afirmat că „atunci cînd un semnal este stins sau dă semne de funcţionare defectuoasă, mecanicii au obligaţia să oprească pentru a se asigura că pot înainte fără nici o problemă. Aceştia nu au oprit şi nici nu au mers cu prudenţă în continuare. Ei aveau, de asemenea, obligaţia să circule cu 20 de kilometri la oră, pentru a frîna din timp în caz de obstacol, însă aceştia au circulat cu 45 kilometri la oră”. Frăsinoi a mai spus că dacă se dovedeşte că cei doi, mecanicul şi ajutorul de mecanic, sînt vinovaţi de producerea accidentului se poate ajunge la desfacerea contractelor de muncă. El a mai spus că în maximum cinci zile se vor şti concluziile finale legate de accidentul feroviar de pe ruta Bucureşti-Constanţa. Reprezentanţii Federaţiei Mişcare Comercial spun că în zona unde s-a întîmplat accidentul se desfăşoară lucrări pe un fir de aprox. patru ani, iar lucrările ar mai putea dura doi ani, celălalt fir nemaifiind reabilitat de mult timp.