Centrul European al Consumatorilor România atrage atenția asupra drepturilor speciale pe care le au călătorii cu avionul. Spre exemplu, dacă din nefericire ți-ai rupt piciorul în vacanță sau ai reușit să capeți o durere lombară și nu te poți mișca, trebuie să știi că în acest caz beneficiezi de anumite drepturi în plus, la fel ca orice alt handicap sau mobilitate redusă (aici intră și categoria bătrânilor care se deplasează greu), spun specialiștii. Astfel, companiile de transport aerian nu îți pot refuza rezervarea sau îmbarcarea, atât timp cât dispui de un bilet sau o rezervare valabilă, din cauza handicapului sau a vârstei, cu excepția unor motive de siguranță care trebuie declarate imediat. Îmbarcarea și taxele de înregistrare a bagajelor nu trebuie să ducă la o suplimentare a prețului. Totuși, trebuie să adresezi o solicitare cu cel mult 48 de ore înainte de zbor companiei pentru luarea în primire a echipamentului necesar, precum fotoliile rulante. Compania aeriană și aeroportul trebuie să fie în măsură să-ți asigure asistența specifică în mod gratuit și să aibă personal special, instruit în acest sens.
CE AR TREBUI SĂ ȘTIM DESPRE COPIII CARE CĂLĂTORESC SINGURI
Atunci când un minor călătorește neînsoțit, ar fi bine să știți că reglementările liniilor aeriene diferă. Prin urmare, trebuie să vă informați înainte de a achiziționa tichetul de călătorie. De obicei, minorul trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 5 și 14 ani și să fie adus la aeroport de un adult. Minorii care călătoresc la altă clasă, chiar dacă în același avion, sunt considerați a fi neînsoțiți. Părintele sau tutorele completează un formular în care este menționat un alt părinte sau tutore care îl va prelua pe copil la destinație. De cele mai multe ori, acest lucru este considerat un serviciu al companiei aeriene, prin urmare se solicită cost suplimentar. Pentru coborâre, minorul este mutat către cea mai apropiată ieșire, astfel încât să poată coborî în siguranță și să poată fi preluat de o persoană care îl va duce până la locul de întâlnire cu persoana adultă ce îl va prelua. Pentru mai multe informații poți accesa link-ul http://www.eccromania.ro/media/pdf/Cum_Sa_calatoresti_cu_avionul_in_UE.pdf. Anul trecut, 25,16% dintre reclamațiile primite de Rețeaua ECC-Net - a Centrului European al Consumatorilor din România - au vizat transportul aerian. Printre problemele reclamate au fost cele legate de întârzierea și anularea zborurilor sau pierderea ori întârzierea bagajelor.