„Drive-in“ pentru sex, experiment inedit în Elveţia

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Limitarea prostituţiei

„Drive-in“ pentru sex, experiment inedit în Elveţia

Monden 27 August 2013 / 00:00 791 accesări

SERVICII ÎN DEPLINĂ SIGURANŢĂ N-ai maşină, nu faci sex! Acesta devine un slogan cât se poate de serios, într-o încercare a autorităţilor din Zürich de a limita prostituţia pe străzi şi de a asigura condiţii de siguranţă celor care apelează la servicii sexuale profesioniste. În fosta zonă industrială Sihlquai, din cel de-al doilea oraş ca mărime din Elveţia, s-au ridicat nouă structuri asemănătoare unor garaje, în care amatorii de sex cu prostituate se pot adăposti şi pot consuma serviciile pe care le plătesc. Cele nouă structuri de tip „drive-in“ sunt dotate cu butoane de alarmă şi sunt păzite de personal de securitate, iar prostituata nu poate pleca cu clientul său la bordul maşinii acestuia.

Iniţiativa aparţine serviciilor sociale din Zürich, care nu vor să mai asiste neputincioase la invadarea străzilor oraşului de către prostituate. Proiectul costă 2,4 milioane de franci elveţieni, circa 2,6 milioane de euro, dar autorităţile locale şi localnicii nu s-au uitat la bani, măcar să fie rezolvată problema, pe care o consideră una umanitară. Oficialii serviciilor sociale se aşteaptă ca 30 - 40 de femei să lucreze în fiecare noapte în structura pe care le-au pus-o la dispoziţie. Structura „drive-in“ pentru sex este deschisă între orele 19.00 şi 5.00, iar şoferii care vor să ajungă la cuibuşorul de nebunii trebuie să urmeze o rută specială ocolitoare către fosta zonă industrială Sihlquai. Până să ajungă în garajul cu plăceri, şoferul trece printr-o zonă unde este aşteptat de „fete”, cu care îşi negociază „programul” şi plata. Apoi îşi parchează maşina în garaj, unde prostituata aleasă îşi va oferi serviciile. Structura dispune de băi dotate cu duşuri şi toalete, o bucătărie, maşini de spălat şi cabinete în care îşi desfăşoară activitatea angajaţii serviciilor sociale cărora le pot cere ajutorul oricând. Un ginecolog le va vizita în fiecare săptămână, prezenţa fiind obligatorie. Pentru a-şi putea desfăşura activitatea în această structură, muncitoarele sexuale trebuie să obţină un permis special care costă 40 de franci elveţieni pe an, circa 42 de euro, şi să mai plătească o taxă de cinci franci elveţieni pe noapte, circa şapte euro, care acoperă costurile pentru curăţenie şi mentenanţă.

SCĂDEREA INFRACŢIONALITĂŢII Identitatea muncitoarelor sexuale este cunoscută autorităţilor, care astfel vor să oprească şi fenomenul răpirilor sau forţării femeilor de a se prostitua. Potrivit statisticii oficiale, prostituatele sunt în mare majoritate imigrante care nu pot prezenta acte şi de multe ori recunosc că sunt constrânse să se prostitueze pentru a-şi cumpăra libertatea sau pentru a-şi proteja familiile rămase în ţările de origine.

Prostituţia şi consumarea de servicii sexuale plătite sunt legale în Elveţia. Prostituatele sunt trecute în nomenclatorul profesiilor ca muncitoare sexuale şi plătesc taxe ca orice angajat cu contract din Elveţia. Oficialii serviciilor sociale din Zürich sunt adevăraţi deschizători de drumuri cu iniţiativa structurii „drive-in“ pentru sex. Aceştia au luat problema prostituţiei asociate cu creşterea infracţionalităţii foarte în serios şi au plecat în delegaţii în toate oraşele europene recunoscute pentru facilităţiile pe care le oferă serviciilor sexuale. Au studiat programele omologilor lor din Utrecht (Olanda) şi de la Koln şi Essen (Germania) şi au ajuns la propriul proiect, pe care l-au supus dezbaterii publice. Ca orice iniţiativă legislativă deschisă în Elveţia, a fost supusă unui referendum, în martie 2012, iar 52% dintre locuitorii din Zürich au aprobat-o, astfel că, acum, a fost pusă în practică. Aşadar, Elveţia nu va mai fi recunoscută doar pentru alpinism şi drumeţii montane, ciocolată şi ceasuri de mare precizie, ci şi pentru... hoteluri de tip „drive-in“ pentru sex.



12