„Drumul” lucrărilor de la Bac

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Drumul” lucrărilor de la Bac

Social 09 Iulie 2011 / 00:00 611 accesări

Nu doar candidaţii care s-au pregătit insuficient au avut parte de veşti proaste în urma afişării rezultatelor iniţiale la sesiunea din vară a examenului de bacalaureat, ci şi elevi cu rezultate deosebite, pentru care Bac-ul nu ar fi trebuit să pună probleme. Unul dintre cele mai mediatizate cazuri de acest gen este cel al unui candidat din Baia Mare, olimpic la fizică, el fiind declarat respins la examenul de bacalaureat, cu nota 2,20 la fizică, deşi acesta luase 9,20. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Maramureş, eroarea s-a produs în momentul în care s-au trecut notele de pe lucrare în catalog. „S-a dictat 9,20 şi cel care a trecut în catalog a înţeles 2,20, probabil fiind într-o succesiune de note mici de 2 şi 3. A fost o eroare umană generată de faptul că era târziu, s-a lucrat mult şi a fost mult stres”, au declarat reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Maramureş. Mai grav este faptul că, în urma comparării notelor afişate cu cele din procesele-verbale, au mai fost depistate două cazuri similare, la nivelul aceluiaşi judeţ. Dacă olimpicul nu ar fi depus contestaţie, cel mai probabil greşeala nu ar fi fost identificată.

• CONSTANŢA, FERITĂ DE GREŞELI • La nivelul judeţului Constanţa nu au fost înregistrate incidente de acest fel. „Potrivit metodologiei de desfăşurare a examenului de bacalaureat, după ce susţine proba, candidatul înmânează lucrarea asistentului, care trece într-un tabel numărul de pagini. În acelaşi tabel, candidatul semnează de predare”, a declarat vicepreşedintele Comisiei judeţene de bacalaureat din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, prof. Margareta Constantin. După ce depun toţi candidaţii lucrările, acestea sunt strânse pe discipline şi predate comisiei din centrul de examinare, pe baza unui proces verbal de predare-primire. Însoţiţi de un jandarm, preşedintele şi vicepreşedintele comisiei din centrul de examinare duc lucrările la centrul zonal de evaluare, unde sunt predate tot pe bază de proces verbal. „La centrul zonal de evaluare sunt colectate lucrările din patru-cinci centre de examinare. Ceea ce este important de menţionat este faptul că profesorii evaluatori sunt repartizaţi în aşa fel încât să nu corecteze lucrări provenite din liceele unde îşi desfăşoară activitatea”, explică prof. Constantin.

• FRAUDAREA, NUMAI ÎN SALA DE EXAMEN • După ce ajung toate lucrările de la centrele de examinare arondate, acestea sunt amestecate (respectându-se disciplinele) în aşa fel încât să nu se poată deosebi centrul de provenienţă. Apoi sunt puse în plicuri de câte 50 de lucrări şi sunt predate profesorilor evaluatori. Fiecare lucrare este corectată de doi evaluatori, care stau în săli separate, fără să poată comunica între ei. „Dacă între notele celor doi evaluatori sunt diferenţe mai mari de un punct, atunci lucrarea este dusă la un al treilea evaluator. După predarea lucrării este imposibil să se mai intervină asupra acesteia, în vederea obţinerii unei note mai mari. Singurul loc în care se poate frauda examenul de bacalaureat este în sala de examinare”, a precizat vicepreşedintele Comisiei judeţene de bacalaureat. După ce sunt evaluate, lucrările sunt predate comisiei centrului zonal de evaluare, ai cărei membri introduc notele de pe lucrări în calculator. Acesta este unul dintre momentele critice ale „drumului lucrării” de la candidat până la afişarea notei, din cauza neatenţiei sau a oboselii rezultatul înscris în catalog putând fi eronat, după cum s-a întâmplat şi în cazul olimpicului de la Baia Mare. După trecerea notelor, reprezentanţii fiecărui centru de examinare se prezintă la comisia de evaluare de unde primeşte catalogul în format scris şi electronic, tot pe baza unui proces verbal. Ultima etapă o reprezintă afişarea rezultatelor.

Taguri articol


12