Drumul spre iad, pavat cu soluții alternative pentru litigiile RCA

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
SalFin fluieră a... daună

Drumul spre iad, pavat cu soluții alternative pentru litigiile RCA

Economie 21 Septembrie 2017 / 16:50 663 accesări

Ce sens au soluțiile alternative ale litigiilor, dacă asigurătorii RCA le contestă pe bandă rulantă?

Ce sens au soluțiile alternative ale litigiilor, dacă asigurătorii RCA le contestă pe bandă rulantă?

La un an de la înființare, SalFin, centrul de soluționare alternativă a litigiilor financiare, pare depășit complet de situație. Păgubiții RCA mai câștigă, uneori, dar, în cele mai multe cazuri, după săptămâni bune de procedură alternativă și - atenție! - amiabilă, asigurătorii contestă verdictul și îi cheamă în instanță, pentru a-și încasa despăgubirile. Ăsta ar fi scenariul pozitiv; se prea poate ca un angajat al asigurătorului să joace rolul de „judecător“ SalFin, caz în care „dreptatea“ e... ușor subiectivă. Sau, în fine, se putea; din 20 septembrie, ASF a pus punct acestui conflict de interese. Cam târziu...

Începând din 20 septembrie, conciliatorii SalFin (Soluții Alternative pentru Litigiile Financiare - n.r.) angajați ai firmelor de (re)asigurare nu mai pot desfășura activități de... conciliere. Decizia ASF este binevenită și elimină un mare, mare conflict de interese, ale cărui victime erau, de obicei, păgubiții RCA. Și asta pentru că angajatul unui asigurător reprezenta, în caz de litigiu, atât instituția reclamată de client, cât și „judecătorul“ care trebuia să facă, chipurile, dreptate. Chiar și așa, însă, se pare că SalFin și-a cam atins limitele, după cum spune șeful Asociației Service-urilor (ASSAI), Cristian Muntean - „Din ce în ce mai mulți asigurători RCA, văzând că pierd pe bandă litigii, refuză să respecte soluțiile stabilite de conciliatori și le contestă, preferând să prelungească agonia păgubiților RCA și să îi ducă în instanță, pentru obținerea despăgubirilor. Cam ăsta este nivelul de respect și înțelepciune al multor firme de profil, care rezolvă „amiabil“ conflictele - hai să plimbăm clientul câteva luni prin proceduri SalFin, apoi să contestăm...“. Ce ne arată asta? Unu - relația dintre comercianți și clienți este fracturată. Doi - asigurătorii nu vor să plătească daune decât în limita decisă de ei; pentru diferență - hai în instanță! Trei - protecția (pe bune) a păgubiților RCA e departe de-a fi rezolvată. Și patru - piața de asigurări rămâne, în continuare, abuzivă și primitivă. „În acest context, ce facem cu SalFin? Îl mai ținem așa, de fațadă, ca instituție nefuncțională (la un de la înființare) sau îl desființăm?“, se întreabă Muntean.

Taguri articol


12