Drumurile noastre... nu „poate“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Unde nu-i cap, vai de finanțare

Drumurile noastre... nu „poate“

Economie 26 Noiembrie 2017 / 16:30 783 accesări

Vicepreședintele BEI, Andrew McDowell: „Infrastructura românească nu duce lipsă de finanțare, ci de proiecte publice pe termen lung, planificate dincolo de ciclurile politice“

Vicepreședintele BEI, Andrew McDowell: „Infrastructura românească nu duce lipsă de finanțare, ci de proiecte publice pe termen lung, planificate dincolo de ciclurile politice“

În prezent, în România, BEI susține proiecte de investiții în valoare totală de 20 miliarde euro

În prezent, în România, BEI susține proiecte de investiții în valoare totală de 20 miliarde euro

Situația infrastructurii din România nu este cauzată de o problemă de finanțare, ci mai degrabă o lipsă de proiecte publice viabile bine planificate, spune vicepreședintele Băncii Europene de Investiții (BEI), Andrew McDowell - „Programul de împrumut al BEI pentru România, până în 2020, este ambițios. Avem un credit de un miliard euro, parte a unui program structural dedicat cofinanțării proiectelor prioritare finanțate de UE în sectorul transporturilor. Acesta face parte dintr-un program de finanțare publică mai larg (2016 - 2018), de circa două miliarde euro, care presupune investiții în mediu, activități orientate către creștere, transport și agricultură. Finanțările susțin, în cele din urmă, investiții în teren de mai mult de 20 miliarde euro. Ca și în trecut, finanțarea investițiilor suverane va fi completată de proiectele din sectorul municipal și privat care măresc mobilitatea, siguranța energiei, eficiența energetică, interconectivitatea, infrastructura urbană și calitatea apei potabile din România. În medie, ne așteptăm să oferim economiei românești mai mult de un miliard de euro în fiecare an. Prin furnizarea de servicii de finanțare pe termen lung și de consultanță, BEI contribuie la accelerarea absorbției granturilor UE și la crearea de locuri de muncă “. Cum explică McDowell problema infrastructurii autohtone? „Este evident că există lacune în rețelele de infrastructură publică, în special în drumuri și calea ferată. Ele nu sunt legate de o finanțare insuficientă. Necesită, în schimb, o prioritizare transparentă a proiectelor publice și o viziune strategică pe termen lung, dincolo de ciclurile politice. Alți factori importanți includ dezvoltarea capacității de planificare și implementare a proiectelor, precum și un control eficient al fraudei și corupției“, spune oficialul BEI. De notat că, în trecut, cea mai mare parte a fondurilor BEI a mers către sectorul firmelor mici și mijlocii. „Situația a evoluat între timp. Odată cu întoarcerea împrumuturilor pentru programe structurale din sectorul public, și activitățile BEI în România sunt mai echilibrate, vizând diferite sectoare. Creșterea economică curentă este determinată de consumul privat, beneficiind în primul rând de reformele fiscale. Pentru a rămâne sustenabilă, ea ar trebui să aibă la bază în principal investiții“, conchide McDowell.



12