Dezvoltarea infrastructurii a fost şi este în continuare o prioritate pentru autorităţile locale constănţene. Cum bugete locale sau cel naţional nu au putut susţine proiecte de anvergură, autorităţile locale şi-au îndreptat atenţia spre fondurile europene de preaderare şi, după 1 ianuarie 2007, spre fondurile europene post aderare. Atât primăriile constănţene cât şi Consiliul Judeţean au trecut la întocmirea de proiecte pentru a atrage cât mai multe fonduri europene, care să ajute localităţile să se dezvolte din punct de vedere infrastructural. După 2007, Uniunea Europeană a deschis pentru România mai multe axe de finanţare, una dintre ele fiind Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 1, Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor, potenţiali poli de creştere, domeniul planuri integrate de dezvoltare urbană. Pentru a ajunge la aceste fonduri s-a decis la nivel naţional înfiinţarea polilor de creştere. Zona Metropolitană Constanţa (ZMC) a fost declarată Pol Naţional de Creştere, obţinând astfel peste 90 de milioane de euro de la Uniunea Europeană. În Planul Integrat de Dezvoltare a ZMC au fost incluse mai multe proiecte extrem de importante pentru acest Pol Naţional de Creştere. Unul dintre ele se referă la reabilitarea şi extinderea drumului situat între staţiunea Mamaia şi oraşul Năvodari. Traficul a crescut foarte mult în ultimii 10 ani. Capacitatea drumurilor existente de a prelua această creştere este limitată. În perioada estivală, segmentul de drum situat între Mamaia şi Năvodari este extrem de aglomerat. În aceste condiţii, Primăria Constanţa şi Primăria Năvodari au decis că este necesară lărgirea drumului. Investiţia vine în întâmpinarea acestor aspecte şi propune, într-o zonă în plină ascensiune turistică şi rezidenţială, lărgirea drumului existent - DC86, de la 2 la 4 benzi plus benzi speciale pentru biciclişti şi trotuare generoase pentru pietoni. Profilul propus are o lăţime de 24 metri şi conţine o fâşie de 60 cm de spaţiu verde care separă sensurile de circulaţie rutieră. “În cadrul proiectului este prevăzută o bandă dublă de 2 metri pentru biciclişti, trotuare de 1,5 metri pentru pietoni şi spaţiu verde. Lucrările, conform proiectului, au în vedere executarea unei structuri rutiere cu parametri tehnici corespunzători unei străzi de categoria a II-a, drumul asigurând astfel condiţii optime de siguranţă şi confort în circulaţia auto şi pietonală, Valoarea proiectului se apropie de 15 milioane de euro”, a declarat consilierul coordonator din cadrul ZMC, Adrian Crăciun.