După modelul Făgă: Trif plăteşte străini să facă strategia turistică a României

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Editorial. Sau „Cum să te speli pe mâini de orice responsabilitate”

După modelul Făgă: Trif plăteşte străini să facă strategia turistică a României

18 Mai 2018 / 19:27 1165 accesări
Bogdan Trif, ministrul Turismului, (dreapta), a băut apă după Decebal Făgădău, primarul Constanţei, şi a reinstaurat moda spălatului pe mâini de orice responsabilitate: strategia turistică a României să o facă străinii! Sursa foto: ziare.com

Bogdan Trif, ministrul Turismului, (dreapta), a băut apă după Decebal Făgădău, primarul Constanţei, şi a reinstaurat moda spălatului pe mâini de orice responsabilitate: strategia turistică a României să o facă străinii! Sursa foto: ziare.com

Pe sistemul Primăria Constanţa, care se împrumută de mulţi bani pe care îi vor plăti locuitorii oraşului fără nicio vină ca să vină unii să ne spună că avem găuri în asfalt (a se citi consultanţă pe infrastructura rutieră), ministrul Turismului, Bogdan Trif, se bucură foarte că România trebuie să plătească nişte experţi în Turism de la Banca Mondială, care să vină să ne facă strategia Turismului pe România. De asemenea, pe sistemul Decebal Făgădău, care s-a bucurat că a ieşit ieftin cu nişte individe de la Capitală, care au făcut, cică, strategia turistică a municipiului Constanţa, Trif a găsit soluţia să se spele pe mâini: experţi de la BM care să ne înveţe să facem turism pe plaiurile mioritice. „Ca în toate ţările civilizate, avem nevoie de o strategie. Nu mai putem face turism după ureche, să ne lăsăm duşi în voia valului, motiv pentru care, acum, avem semnat un contract cu experţi ai Băncii Mondiale, astfel încât, până la sfârşitul anului, să avem o strategie a turismului în România. O strategie integrată, pe termen scurt, mediu şi lung, astfel încât să ştim exact paşii care trebuie făcuţi. Şi, mai mult decât atât, în momentul în care se schimbă un ministru, să nu fie aruncată la coş această strategie, ci să fie preluată şi dusă mai departe", a spus el. În acest sens, şeful de la Turism a precizat că va implica mai mult mediul privat, ceea ce va conferi continuitate şi predictibilitate acestei strategii. În plus, până la finalul anului, vor fi redeschise birourile de promovare externă, ministrul afirmând că a fost o greşeală închiderea acestora, chiar dacă nu funcţionau. "Acestea ar fi trebuit eficientizate, nu închise", este de părere Trif.

Ne îndoim foarte tare că un studiu făcut de nişte experţi străini se va aplica în România. De ce?

1. pentru că ăia sunt străini, deci habar n-au cum e cu România

2. pentru că niciodată, dar niciodată, n-am văzut efectiv, în spaţiul public românesc, un studiu făcut de alţii pe bani frumoşi; nu mai zicem şi de efectele lui

3. chiar dacă fac acest studiu, el nu se va aplica niciodată

4. strategia de turism trebuie făcută cu oameni care chiar lucrează în... Turism, şi nu de la birou

5. unde se duc şi cine ia banii şi, mai important, despre câţi bani este vorba

6. nici acest ministru nu vrea să îşi asume rolul pe care îl are: la o adică, poate să spună că experţii au greşit dacă povestea cu strategia pică

Are sens să mai continuăm? Suntem în mai, aproape de final, şi singurele programe care funcţionează în România de foarte mulţi ani sunt nişte city-break-uri amărâte şi „Litoralul pentru toţi”! Şi, probabil, aşa va rămâne mult timp de acum înainte!



12