Sistemul eCall trebuie să fie instalat şi pe deplin funcţional, până în 2015, în toată UE, dar şi în Croaţia, Islanda, Norvegia şi Elveţia, un dispozitiv de alertare a numărului european de urgenţă 112, amplasat în autovehicul, costând aproximativ o sută de euro. Toate statele membre UE sunt obligate să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall aşa cum tratează şi celelalte apeluri la numărul 112, adică acordându-le prioritate şi netaxându-le. Comisia Europeană (CE) a adoptat, ieri, prima măsură vizând să garanteze că, până în 2015, automobilul fiecărui cetăţean UE să poată apela serviciile de urgenţă în locul şoferului în cazul în care este victima unui accident grav. În caz de accident grav, acest sistem formează automat numărul european unic de urgenţă 112 şi comunică serviciilor de urgenţă locul în care se află vehiculul. O recomandare a Comisiei, adoptată la 8 septembrie 2010, solicita statelor membre să se asigure că operatorii reţelelor de telefonie mobilă îşi modernizează infrastructura astfel încât apelurile de tip eCall să fie transmise în mod eficient serviciilor de urgenţă. Pentru a salva vieţi sau pentru a reduce gravitatea rănilor, fiecare minut contează atunci când serviciile de urgenţă sunt chemate la locul unui accident rutier, arată CE. Victimele accidentelor nu au însă întotdeauna reflexul sau capacitatea fizică de a suna imediat la serviciile de urgenţă. Dispozitivele eCall rezolvă această problemă alertând imediat serviciile respective, chiar dacă şoferul sau pasagerul este inconştient sau nu poate telefona din alt motiv. Potrivit estimărilor, această tehnologie grăbeşte sosirea echipelor de salvare cu aproximativ 40% din timp în zonele urbane şi cu 50% în zonele rurale. Utilizat la scară largă, serviciul eCall va contribui în fiecare an la salvarea a sute de vieţi omeneşti în Europa şi la reducerea gravităţii rănilor şi traumatismelor în zeci de mii de cazuri, susţine CE.