Fostul ministru al Educaţiei, totodată şi vicepreşedintele PSD, Ecaterina Andronescu, s-a întâlnit, ieri, cu profesorii din unităţile de învăţământ de pe raza oraşului constănţean Mangalia, pentru a discuta despre deserviciile pe care le aduce sistemului de învăţământ actuala Lege a Educaţiei, pentru ca acestea să poată fi corectate în cel mai scurt timp. Una dintre cele mai arzătoare probleme identificate de cei prezenţi la actul normativ iniţiat de fostul ministru de resort, Daniel Funeriu, o reprezintă clasa pregătitoare. „Modul în care a fost organizată clasa pregătitoare nu este cel mai fericit. Nu a fost efectuat un studiu de impact pentru a se vedea dacă infrastructura, logistica, resursa umană permite mutarea grupei pregătitoare la unităţile gimnaziale”, a declarat Ecaterina Andronescu. Ea a explicat că haosul de la înscrierea în clasa pregătitoare şi nemulţumirile părinţilor ar fi putut fi evitate dacă grupa pregătitoare de la grădiniţe devenea obligatorie, rămânând în cadrul grădiniţelor, unde exista şi mobilier adecvat, şi mijloacele necesare pentru procesul de predare şi cadre specializate. „Ceea ce este bun în prevederile legii este faptul că grupa pregătitoare intră în învăţământul obligatoriu. Aceasta este o măsură corectă, chiar dacă modul în care a fost aplicată a lăsat de dorit”, a mai spus fostul ministru. O altă corecţie care ar trebui adusă Legii Educaţiei face referire la trecerea clasei a IX-a la învăţământul gimnazial. „Şcolile generale abia au găsit spaţiu pentru clasele pregătitoare, unde ar mai putea amenaja şi clasele a IX-a? În plus, ce şansă îi mai dai absolventului de gimnaziu din mediul rural să iasă din cătunul lui, dacă muţi primul an de liceu (majoritatea liceelor sunt în mediul urban) la şcoala generală (peste jumătate din unităţile gimnaziale sunt în mediul rural)?”, a întrebat, retoric, Ecaterina Andronescu. De asemenea, o altă problemă care îi atinge direct pe profesori o reprezintă eliminarea concursului naţional de titularizare şi titularizarea la nivelul şcolii/liceului unde există posturi libere. Devenind titulari ai şcolii, profesorii depind de directorii unităţilor de învăţământ unde predau, viitorul lor fiind în mâna acestora.