ECE Rombul Dobrogean, la al III-lea an de activitate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

ECE Rombul Dobrogean, la al III-lea an de activitate

Justiție 13 Octombrie 2008 / 00:00 810 accesări

O altă întîlnire de lucru a elevilor români şi bulgari implicaţi în proiectul ECE Rombul Dobrogean (Educaţie pentru Cetăţenie Europeană Româno - bulgară), s-a desfăşurat sîmbătă, la sediul Colegiului Naţional “Mircea cel Bătrîn” (CNMB) Constanţa. Menţionăm că ECE Rombul Dobrogean se află în cel de-al treilea an de activitate. În proiect sînt implicaţi elevi ai CNMB Constanţa, ai Colegiului Naţional “Spiru Haret” din Tulcea, ai Liceului de artă “N. Vaptarov” din Silistra şi ai Liceului din Dobrici, în cadrul a trei secţiuni: limbă şi comunicare, istorie - geografie şi ştiinţe. În decursul întîlnirilor anterioare de lucru care s-au desfăşurat pe rînd în toate şcolile menţionate, elevii şi profesorii au socializat, făcînd un valoros schimb de experienţă în ce priveşte istoria, tradiţiile şi geografia Dobrogei mari, finalitatea proiectului dorindu-se a fi evidenţierea unicităţii dar în acelaşi timp a diversităţii etno-culturale a acestei zone. Aflîndu-ne în perioada apropiată finalului de proiect, în atelierele de lucru pe secţiuni elevii români şi bulgari şi-au prezentat rezultatele parţiale ale muncii lor. La secţiunea comunicare - prezentarea ghidului de conversaţie trilingv (român-englez-bulgar) care şi-a propus înlesnirea comunicării din română în bulgară şi invers, limba engleză fiind doar un liant provizoriu în comunicarea dintre ei. Elevii au prezentat pe grupe secţiunile din ghid la care au lucrat, au realizat transcrierea fonetică în limbile bulgară şi română a unei pagini din ghid şi au citit împreună cuvintele şi expresiile de pe acea pagină în limbile fiecăruia. La secţiunea istorie-geografie au fost prezentate secţiunile din ghidul turistic cu obiective istorice sau personalităţi de interes dobrogean, fie în power-point, fie cu ajutorul graficii tridimensionale pe calculator. Participanţii au stabilit repere comune în abordarea unor teme viitoare. La secţiunea ştiinţe a fost prezentat un tur virtual al Dobrogei (teritoriul românesc) cu toate punctele de interes din punct de vedere al ecologiei florei şi faunei specific dobrogene, rezervaţii naturale, impactul activităţii antropice asupra ecosistemelor respective; pornindu-se de la acest material în format electronic, elevii ambelor ţări vor elabora şi o broşură pe care intenţionează să o publice. În cadrul secţiunii părinţi, a avut loc un schimb de experienţă privind implicarea şi sprijinul reciproc, în vederea punerii în practică a parteneriatului şcoală-familie, pentru o mai bună educare a elevilor. De asemenea, a avut loc şi lansarea site-ului proiectului, unde participanţii direcţi (elevi, profesori, părinţi) şi cei indirecţi (părinţi, colegi, prieteni, rude) pot afla informaţii despre proiect şi despre acţiunile viitoare comune. Secţiunea chat a site-ului le va facilita elevilor comunicarea şi colaborarea.

Taguri articol


12