Echipajul navei „Bermuda 1” ameninţă cu sechestrul navei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În pragul inaniţiei!

Echipajul navei „Bermuda 1” ameninţă cu sechestrul navei

Social 31 Mai 2007 / 00:00 824 accesări

După patru luni de ancoraj în rada Portului Constanţa, comandantul navei „Bermuda 1”, prin firma de agenturare, a solicitat Administraţiei Porturilor Maritime şi Căpităniei Zonale Constanţa (CZC) permisiunea de a intra în port. Potrivit directorului CZC, Alexandru Mezei, autorităţile portuare au acceptat ca nava să acosteze în Portul Constanţa Sud - Agigea. „Cargoul a acostat în dana 131 a Portului Agigea, lîngă cele două corpuri de navă Kavo Maleas şi Kavo Matapas, pînă la remedierea deficienţelor care au dus la reţinerea vaporului de către inspectorii Port State Control”, a declarat Mezei. La rîndul său, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, a declarat că membrii echipajului sînt la un pas de a ceda psihic. „În urma revoltelor de la bordul navei, comandantul a solicitat permisiunea de a intra în port. Mai mult, acesta a solicitat ajutorul ITF în negocierea cu armatorul, care le datorează peste 30.000 de dolari. În cazul în care acesta va refuza să le plătească drepturile salariale şi să îi repatrieze, marinarii sînt hotărîţi să pună sechestru pe navă, să o vîndă şi să îşi recupereze sumele care le revin. Cu alte cuvinte, comandantul a ales să recurgă la ameninţări asupra armatorului”, a explicat Mihălcioiu. În cursul zilei de ieri, reprezentantul ITF le-a dus, din nou, alimente şi apă marinarilor de pe „Bermuda 1”. „În larg mureau de foame! Fiind în port, ne este şi nouă mai uşor să le ducem alimente”, a spus Mihălcioiu.

Calvarul celor şapte marinari a început pe 24 ianuarie, cînd nava „Bermuda 1” a acostat în Portul Constanţa. Inspectorii Port State Control din cadrul ANR au efectuat un control la bordul navei şi au depistat 35 de deficienţe, dintre care 15 majore. În aceste condiţii, nava a fost reţinută. Potrivit autorităţilor portuare, pentru a putea părăsi portul, nava are nevoie, în primul rînd, de acte de pavilion, în prezent ea nefiind în evidenţele Autorităţii Navale din Cambodgia, aşa cum se specifică în documentele existente la bord.



12