Echipajul, primul beneficiar al vânzării navelor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Echipajul, primul beneficiar al vânzării navelor

Justiție 14 Noiembrie 2009 / 00:00 500 accesări

Puţini navigatori îşi cunosc drepturile, principalul motiv fiind lipsa de informare. Mai grav este însă faptul că sunt şi autorităţi care nu cunosc care sunt prevederile legislaţiei în domeniu. „În urmă cu aproximativ şase ani, a fost semnată convenţia de la Bruxelles, în care se specifică creanţele privilegiate. Mai exact, potrivit acestei convenţii, în cazul în care un armator are datorii şi se ajunge la vânzarea navei, primii cărora li se plătesc datoriile sunt membrii echipajului”, a declarat liderul Sindicatului Liber al navigatorilor (SLN), Adrian Mihălcioiu. Această măsură a fost luată pentru a proteja navigatorii. Din păcate, potrivit liderului SLN, deşi ţara noastră a semnat convenţia, sunt instanţe din România care, după vânzarea unor nave, au ignorat drepturile marinarilor. „Am avut situaţii când instanţele au decis să li se plătească datoriile altor debitori, ignorând drepturile navigatorilor. Un lucru mai puţin cunoscut despre convenţia de la Bruxelles este că ea se aplică tuturor statelor europene, indiferent dacă au semnat actul sau nu”, a precizat liderul SLN. Mai mult, el a adăugat că respectivele instanţe nu au respectat nici legile din România, pentru că, potrivit Dreptului comercial român, navigatorii sunt, de asemenea, primii debitori care sunt plătiţi în cazul în care nava pe care au muncit este vândută. „Abia după ce salariile navigatorilor au fost plătite se pot achita celelalte datorii ale armatorului”, a mai declarat Adrian Mihălcioiu.

Taguri articol


12