Reprezentantul TAROM la Amman întreprinde demersuri pentru îmbarcarea pasagerilor rămași în capitala Iordaniei la bordul curselor unor companii aviatice partenere, la închiderea ediţiei românii fiind cazaţi la un hotel din apropierea aeroportului, a precizat, la solicitarea Mediafax, MAE. Ambasada României la Amman a fost sesizată ieri, în jurul orei locale 12.30, în legătură situația mai multor cetățeni români care nu au putut părăsi capitala Iordaniei, de către un cetățean român. Acesta a apelat la sprijinul misiunii diplomatice pentru procurarea unui medicament necesar fiului său minor, informează MAE. Consulul român a obținut medicamentul și s-a deplasat la aeroport, unde a putut fi administrat copilului. Conform datelor obținute de Ambasada României la Amman, în cursul nopții precedente, aeronava TAROM care efectua o cursă de linie către Amman nu a putut ateriza pe aeroportul din capitala Iordaniei din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile (ceață densă), fiind redirecționată către un alt aeroport din apropiere. Aeronava a aterizat la ora 1.30 a.m., iar la 3.40 a.m. a decolat, conform orarului de zbor, pentru cursa de retur către București. Ministerul de Externe precizează că, din cauza unor deficiențe organizatorice, cei 38 de pasageri care urmau să se îmbarce pentru cursa retur nu au fost transportați la aeroportul de pe care a decolat aeronava. Ulterior, ei au fost cazați la un hotel din proximitate. Potrivit celor precizate de reprezentantul companiei TAROM la Amman la solicitarea misiunii diplomatice, acesta întreprindea, la închiderea ediţiei, demersuri pentru îmbarcarea pasagerilor rămași în Amman la bordul curselor unor companii aviatice partenere. Majoritatea pasagerilor sunt rezidenți în Iordania și și-au amânat plecarea pentru următoarea cursă TAROM, care va zbura marți.
MAE mai precizează că Ambasada României la Amman se află în contact cu agentul TAROM și este pregătită să acorde asistență consulară în funcție de solicitări.
Potrivit „Ziarul Financiar“ (ZF), unul dintre pasagerii din grupul celor 38 de români blocaţi pe aeroportul Amman a declarat: "Noi nu am ştiut. La două ore după ce aeronova deja decolase, reprezentanţii TAROM din aeroportul Amman au venit să ne anunţe că, din cauza ceţii, avionul nu a putut să ia pasagerii de pe aeroportul din Amman şi s-a întors gol la Bucureşti. Suntem de 13 ore aici, fără mâncare şi fără apă. Reprezentanţii locali ai TAROM au spus că nu au o soluţie. Următorul zbor este în noaptea de marţi spre miercuri", a spus Cristina, unul dintre pasageri, conform ZF.
"Cursa de la Amman operată de compania TAROM a aterizat dimineaţă pe aeroportul Otopeni, dar avionul a venit gol, fără pasageri. Cei de la TAROM ne-au furnizat un număr de telefon la care pot suna toţi cei interesaţi de acest zbor", a spus un reprezentant al biroului de Informaţii Sosiri de pe aeroportul „Henri Coandă“ din Capitală. ZF a scris că la numărul de telefon furnizat nu a răspuns niciun reprezentant al TAROM.
Reprezentanţii companiei TAROM arată, într-un comunicat, că aeronava cu care trebuiau să ajungă la Bucureşti cei 38 de români a decolat fără pasageri din cauza întârzierilor şi depăşirii timpului de lucru de către echipaj, prioritatea fiind siguranţa călătoriilor. Incidentul a avut loc după ce cursa TAROM RO187 Bucureşti - Amman, de duminică, a fost redirecţionată către un alt aeroport, Marka International Airport, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile de pe aeroportul Queen Alia, Amman, potrivit comunicatului TAROM. Cei 38 de pasageri care trebuiau să se întoarcă la Bucureşti cu aceeaşi aeronavă se aflau pe aeroportul Queen Alia cand au fost informaţi de situaţie, de către agentul de vânzări care reprezintă TAROM pe piaţa din Iordania. Având în vedere timpul de transfer al pasagerilor de la un aeroport la celălalt, precum şi procedurile de securitate anvoioase, echipajul TAROM de pe cursa RO 188 a depăşit timpul legal de lucru. Din acest motiv, aeronava s-a reîntors la Bucureşti fără pasageri la bord, arată reprezentanţii TAROM. Compania mai precizează că agentul de vânzări de pe piaţa locală cu care are contract se ocupă să redirecţioneze pasagerii către Bucureşti, pe alte zboruri ale altor companii. "Regretăm situaţia creată, însă prioritatea companiei TAROM este de a oferi pasagerilor săi călătorii sigure", se mai spune în comunicat.