România a înregistrat, în trimestrul I din acest an, a 5-a cea mare creştere a încrederii populaţiei în economie dintre 32 de state europene, potrivit unei cercetări realizate la nivel mondial de compania de analiză şi sondare Nielsen. Astfel, indicele privind încrederea populaţiei în economia României a crescut cu cinci puncte, la 67, faţă de ultimul trimestru din 2013. La nivelul Europei, încrederea consumatorilor s-a îmbunătăţit în 21 dintre cele 32 de state analizate, cele mai mari creşteri având loc în Elveţia, (+10 la 104 puncte), Franţa (+8, la 59 puncte), Grecia (+8 la 53 puncte), Portugalia (+7 la 51 puncte), Estonia (+6 la 79 puncte), Bulgaria (+6 la 68 puncte), Irlanda (+5 la 82 puncte) şi România (+5 la 67 puncte). Potrivit Nielsen, un nivel de peste 100 de puncte reflectă optimismul consumatorilor faţă de economia ţării lor. În Germania, spre exemplu, încrederea populaţiei a rămas ridicată, cu un indice de 99 puncte, cu patru puncte peste nivelul trimestrului precedent şi cel mai ridicat din 2005 încoace. Totodată, şi perspectivele de angajare în Europa s-au îmbunătăţit, în 24 dintre cele 32 de pieţe. Cele mai mari avansuri au fost notate în Elveţia (+8 puncte), Austria, Irlanda, Grecia şi Estonia (+6 puncte), Germania şi Franţa (+5 puncte). O îmbunătăţire a percepţiei s-a înregistrat şi în Marea Britanie, Rusia, Finlanda şi Ungaria (+4 puncte). Interesantă este evoluţia indicelui pentru Rusia (+4 puncte) şi Ucraina (-7 puncte). „Conflictul din Crimeea a generat incertitudini şi teamă în Ucraina. Aşa se explică scăderea încrederii populaţiei“, spune oficialul Nielsen Ucraina, Svyatoslava Svyst. La nivel mondial, cea mai de încredere economie este cea a Indoneziei (124 puncte), urmată de cele din India, Filipine, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, China, Thailanda, Brazilia, Elveţia şi Arabia Saudită. Statele Unite se află pe locul 12, cu fix 100 puncte.