ECOPORT 8, o soluţie reală pentru salvarea mediului portuar

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

ECOPORT 8, o soluţie reală pentru salvarea mediului portuar

Justiție 03 Noiembrie 2010 / 00:00 443 accesări

Cel de-al doilea Workshop Transnaţional şi cel de-al treilea Forum Pan European s-au desfăşurat în Aula Bibliotecii Academiei Române, în perioada 21-22 octombrie 2010, gazdă fiind partenerul român din proiectul ECOPORT 8 – Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie şi Geoecologie Marină - GeoEcoMar. În strategia europeană de dezvoltare a sectorului transporturi, traficul maritim are un rol foarte important, datorită costurilor relativ mici şi impactului scăzut asupra mediului. Cu toate acestea, intensificarea traficului maritim poate ridica probleme serioase pentru zonele de coastă şi pentru mediul marin, în general. Porturile sunt considerate “noduri” de-a lungul rutelor maritime unde, prin aplicarea celor mai bune practici în domeniul protecţiei mediului, se poate reduce impactul asupra acestuia şi se asigură conformarea cu legislaţia de mediu a tuturor operatorilor portuari. În proiect participă şase ţări europene (Italia, Grecia, România, Bulgaria, Muntenegru şi Albania), cu porturile situate de-a lungul coridorului european 8, 4 şi 7 de transport intermodal (Bari, Bar, Bourgas, Igoumenitsa, Patras, Constanţa, Durres), precum şi institute de cercetare din ţările partenere. Obiectivul principal este realizarea în cadrul porturilor a unui sistem de management performant, în care să fie incluse acţiunile şi măsurile de protecţie a mediului faţă de impactul activităţilor portuare specifice. La workshop-ul internaţional au participat reprezentanţi ai Primăriei Constanţa, Administraţiei Portului Maritim Constanţa, Autorităţii Navale Române, Administraţiei Bazinale Dobrogea Litoral, ai Oil Terminal, ai Agenţiei de Protecţia Mediului, ai Universităţii Ovidius, reprezentanţi ai ONG-urilor, producătorilor şi furnizorilor de echipamente şi soluţii destinate tratării, depoluării şi monitorizării factorilor de mediu, actori importanţi în cadrul acţiunii de realizare a strategiei de protecţie a mediului şi factori cointeresaţi în implementarea proiectului în portul Constanţa. În cadrul sesiunii de comunicări ştiinţifice, prezidată de către dr. Leonardo Damiani, de la Universitatea din Bari, lider de proiect, şi dr. Caraivan Glicherie, director GeoEcoMar Constanţa, partenerii români şi străini au avut o serie de prezentări pe teme de legislaţie şi instrumente de management în domeniul portuar, metode de dezvoltare a sistemelor de eco-management în porturile implicate în proiect, tehnologia disponibilă pentru adoptarea măsurilor corespunzătoare protecţiei mediului.



12