Educaţia din mediul rural, îmbunătăţită?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Proiecte prezentate la Bucureşti

Educaţia din mediul rural, îmbunătăţită?

Eveniment 19 Aprilie 2013 / 00:00 439 accesări

În ultimii ani, statisticile referitoare la rezultatele obţinute de elevii români au arătat un singur lucru: în mediul rural este cea mai mare pondere de note slabe la examenele naţionale. Dacă luăm în calcul faptul că lipsa decontării navetei, salariile mici şi lipsa unor condiţii adecvate de muncă au făcut ca toţi profesorii bine pregătiţi să „fugă” din unităţile de învăţământ din mediul rural, statisticile nu sunt surprinzătoare. Pentru a ajuta elevii din mediul rural să aibă parte de educaţie de calitate, inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, prof. dr. Răducu Popescu, va prezenta, astăzi, la Bucureşti, în faţa preşedintelui Comisiei de învăţământ din Senat, Ecaterina Andronescu, un proiect privind titularizarea în mediul rural. „Se întâmplă de multe ori ca şcolile şi liceele din mediul rural să aibă nevoie de profesori, iar cadrele didactice care au domiciliul în aceeaşi localitate cu unitatea respectrivă să nu aibă loc de muncă. Prin urmare, vom propune ca, dacă într-o unitate este nevoie, de exemplu, de un profesor de biologie, iar în localitate este un asemenea cadru didactic fără loc de muncă, el să poată deveni titular al respectivei localităţi”, a explicat prof. dr. Popescu. El a explicat că, în acest caz, titularul nu va avea dreptul să se transfere la altă şcoală/liceu, şi va fi evaluat, timp de cinci ani, de director. Dacă se constată că nu îndeplineşte exigenţele postului, se va renunţa la colaborarea cu el. De asemenea, în cadrul întâlnirii de astăzi, inspectorul şcolar general va solicita şi crearea unui cadru legal pentru colaborarea între şcolile profesionale şi agenţii economici. „În prezent, şcolile profesionale nu pot încheia contracte cu agenţii economici. Dacă acest lucru ar fi posibil, atunci ar exista o mai strânsă colaborare între cei doi parteneri”, a spus inspectorul şcolar general. El a mai spus că, dacă ar exista cadrul legal, la începutul anului şcolar agentul ar putea încheia un contract cu unităţile de învăţământ în care să se stipuleze că, la finalizarea cursurilor, cei mai buni zece elevi vor primi un loc de muncă.



12