Membrii Comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor au modificat, în şedinţa de ieri, proiectul Legii educaţiei elaborat de Guvern, adăugând, pe parcursul ultimelor două şedinţe, şase principii noi de guvernare a învăţământului preuniversitar şi superior. La propunerea deputatului social-democrat Cristian Dumitrescu, s-a decis introducerea principiului „promovării educaţiei pentru sănătate, prin practica mişcării fizice şi a activităţilor sportive”. Acest lucru înseamnă că, cel puţin teoretic, în elevii vor beneficia de ore de educaţia fizică. Deputaţii au modificat şi articolul care vizează finalitatea educaţiei şi formării profesionale, prin preluarea a trei prevederi din proiectul educaţiei elaborat de fostul ministru Ecaterina Andronescu. Astfel, potrivit amendamentelor, educaţia are ca finalitate principală formarea competenţelor necesare pentru „formarea unei concepţii de viaţă, bazate pe valorile umaniste şi ştiinţifice, pe cultura naţională şi universală şi pe stimularea dialogului intercultural”, „educarea în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii şi al toleranţei” şi pentru „cultivarea sensibilităţii faţă de problematica umană, faţă de valorile moral-civice, a respectului pentru natură şi mediul înconjurător natural, social şi cultural”. În şedinţa de marţi, deputaţii au adăugat patru noi principii de guvernare a învăţământului. Două dintre ele au fost propuse de reprezentanţii minorităţilor şi vizează „recunoaşterea şi garantarea dreptului minorităţilor la păstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identităţii etnice, lingvistice, culturale şi religioase„ şi „asigurarea egalităţii de şanse”. Un alt principiu a fost propus de liberalul Călin Popescu Tăriceanu şi prevede „asumarea, promovarea şi păstrarea identităţii şi valorilor culturale ale poporului român”. Cel de-al patrulea principiu, propus de democrat-liberalul Teodor Spînu, vizează „participarea şi responsabilitatea părinţilor” în procesul educaţional.