Educație cu profesori necalificați

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Singura țară din Europa

Educație cu profesori necalificați

Educație 11 Decembrie 2017 / 09:10 1141 accesări

Se pompează bani neîncetat, se fac legi noi, se dau examene, se cere calitate, dar totul, parcă, în zadar. Se întâmplă în sistemul de învățământ - și cel preuniversitar și cel universitar! Se umblă pe bâjbâite, iar rezultatele sunt dezastruoase, România devenind singura țară din Uniunea Europeană care pregătește tinerele generații cu cadre didactice necalificate.

Pentru a rezolva problema profesorilor necalificați, ministrul Educației, Liviu Pop, plănuiește modificări în ceea ce privește finanțarea locurilor de licență (?!). El dorește să aplice acest lucru chiar de anul viitor, subliniind că 2% dintre cadrele didactice sunt necalificate, deși masteratul didactic este prevăzut în Legea Educației de șase ani. „Finanțarea de anul viitor a locurilor de licență va fi strâns legată cu nevoile învățământului preuniversitar. Am spus asta la Consiliul Național al Rectorilor. Este nepermis ca noi să finanțăm 62.000 de locuri ca Minister al Educației și universitățile să nu producă resursa umană pentru preuniversitar în totalitate. Avem masterul didactic pus în Legea Educației de șase ani, nu s-a făcut deloc. Nu știu a cui este vina sau nu este vina. (...) Universitățile să ne spună: doresc să facă masterul didactic? Dacă nu doresc, ce punem ca să pregătim profesorii din preuniversitar? (...) Suntem singura țară din UE în care avem profesori necalificați. (...) Avem necalificați și în București, cu studii medii chiar“, a explicat Pop, la o dezbatere organizată de Federația Sindicatelor Libere din Învățământ.

De asemenea, Pop a mai spus că pregătește o metodologie pentru învățământul ante-preșcolar. „O să facem și cadru metodologic pentru prima dată în învățământul ante-preșcolar șase luni-trei ani. Și acolo vom avea o sumă consistentă. Alături de autoritățile locale, universități, minister vom crea cadru metodologic pentru creșe. Degeaba construim creșele, dacă nu știm ce facem în ele și cu cine facem“, a afirmat ministrul.

El afirmă că aceste modificări vor contribui la creșterea calității învățământului, însă rămâne de văzut care va fi, concret, impactul lor.



12