Educaţie pentru sănătate în şcoli

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
„Sweet Horizon” - proiect la final

Educaţie pentru sănătate în şcoli

Sănătate 03 Decembrie 2012 / 00:00 672 accesări

Tineri voluntari, cu şi fără diabet, au lucrat împreună în cadrul proiectului „Sweet Horizon” - proiect iniţiat de Asociaţia copiilor şi tinerilor cu diabet din judeţul Constanţa „Sweet Land” (organizaţie nonguvernamentală, nonprofit, ce are în prezent 128 de membri - copii şi tineri insulinodependenţi, părinţi, cadre medicale, elevi, studenţi voluntari şi jurnalişti) şi derulat în perioada 1 februarie - 30 noiembrie 2012. Acţiunea s-a derulat în parteneriat cu reprezentanţi ai Insepctoratului Şcolar Constanţa, Centras - Centrul de resurse pentru voluntariat Constanţa, dar şi cu sprijinul Comisiei Europene prin Programul Tineret în Acţiune. Preşedintele „Sweet Land” Constanţa, Liliana Moldoveanu, a declarat că scopul a fost de creştere a gradului de integrare socio-profesională a tinerilor diagnosticaţi cu diabet zaharat atât în mediul urban cât şi în cel rural. „Scopul nostru a atins şi prin recentele acţiuni din noiembrie, desfăşurate la Bucureşti, întâlniri cu persoane diagnosticate cu diabet zaharat încă din copilărie, acum adulţi cu succes în profesie şi cu echilibru în viaţa de familie. Discuţiile purtate cu voluntarii asociaţiei au contribuit la o mai bună înţelegere a conduitei zilnice în managementul diabetului, precum şi a atitudinii în faţa oricăror dificultăţi care pot apărea în integrarea în societate”, a spus preşedintele asociaţiei constănţene. La final de proiect, finanaţat de Comisia Europeană prin programul Tineret în Acţiune, au fost prezentate rezultatele, zece licee din comunităţile rurale şi urbane (Băneasa, Cernavodă, Constanţa, Ovidiu, Năvodari şi Cumpăna) fiind implicate activ în acţiuni. Informaţiile au fost expuse prin metode non-formale de educaţie, astfel încât tinerii să fie interesaţi, să şi le însuşească, să le memoreze. Mai exact, au fost organizate jocuri şi simulări, dar şi mici scenete şi consiliere de grup. „Instruirea a fost interactivă, cu prezentări, exerciţii, jocuri de rol, brainstorming”, a spus Liliana Moldoveanu.



12