Agenţia Naţională Antidrog (ANA), prin Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Constanţa (CRPECA Constanţa) în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Constanţa, a sesiunea de formare a 40 de cadre didactice din unităţile de învăţământ din județul Constanţa în proiectul naţional „Cum să creştem sănătoşi“, dar și în proiectul naţional „A.B.C.-ul emoţiilor“. Cele două activităţi au fost susţinute de asis.soc. Elena Mircea şi insp.adm.pub. Alina Păruş, formatori autorizaţi ANC din cadrul CRPECA Constanţa.
Agenția Națională Antidrog prin Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Constanța implementează în anul școlar 2017-2018, proiectul național „Cum să creștem sănătoși” 2017-2018, proiect ce are drept scop formarea de deprinderi de viață sănătoasă în rândul copiilor de vârstă preșcolară (grupă mare) și școlară mică (clasa pregătitoare), punând accent pe importanța adoptării unui stil de viață sănătos (alimentație, igienă, mișcare), a comportamentelor sănătoase (fără fum de țigară, alcool și medicamente fără prescripție medicală) și a modalităților adecvate de rezolvare a conflictelor fără violenţă şi de luare a deciziilor. Proiectul, derulat în parteneriat cu ISJ Constanța, presupune organizarea unor sesiuni de formare adresate cadrelor didactice implicate, care ulterior vor susține șapte activități dedicate copiilor (preșcolari de grupă mare și școlari clasa 0).
De asemenea Agenția Națională Antidrog prin Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Constanța implementează în anul școlar 2017-2018, proiectul național “ABC-ul emoțiilor” 2017-2018, proiect ce are drept scop formarea și consolidarea abilităților emoționale cu rol de factori de protecție în prevenirea consumului de droguri, punând accent pe: conștientizarea de sine, abilități de comunicare asertivă, gestionarea emoțiilor negative, abilitatea de a face față presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă. Proiectul, derulat în parteneriat cu ISJ Constanța, presupune organizarea unor sesiuni de formare adresate cadrelor didactice implicate, care ulterior vor susține șase activități dedicate copiilor (școlarilor de clasa I și a II-a).