În ultimele luni ale anului trecut, învăţătorii constănţeni au avut inspecţii din partea inspectorilor de specialitate din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa. În total, 96 de cadre didactice au fost evaluate din mai multe puncte de vedere. Cum era de aşteptat, s-au constatat atât aspecte pozitive, cât şi negative. Potrivit declaraţiilor inspectorului general şcolar din cadrul ISJ, dr. Răducu Popescu, la mai puţin de 10% dintre învăţători au fost găsite aspecte negative. Printre ele se numără şi constatarea că există elevi din mediul rural constănţean cu dificultăţi reale la... citit. Unul dintre motivele ritmului lent de înglobare a cunoştinţelor este şi faptul că unele cadre didactice nu abordează diferenţiat actul educaţional pentru elevii cu ritm lent, pentru cei cu tulburări de învăţare şi pentru copiii cu cerinţe educative speciale. Un alt motiv? Pur şi simplu, copiii nu învaţă! Tocmai de aceea, inspectorul general şcolar şi-a propus să identifice canale de comunicare dintre elev, părinte şi director - în interesul elevului. Un alt aspect negativ constatat a fost faptul că unii învăţători au achiziţionat materiale auxiliare pentru matematică la îndemnul părinţilor sau al cadrelor didactice, însă problema este că ele nu sunt în strânsă relaţie cu programa de la o disciplină.