Timp de trei zile, constănțenii au avut ocazia să își facă planurile de vacanță și să își cumpere, la prețuri bune, sejururi de sărbători, vacanțe la schi sau pachete pentru concediul 2015 de la Târgul de Turism ”Vacanța” de la Maritimo Shopping Center (21 - 23 noiembrie). Dacă agenții de turism au prezentat ofertele și au încercat să creeze cel mai bun pachet pentru participanții la târg, printre expozanți s-au aflat și elevi ai liceelor constănțene, dornici să învețe cum să vină în ajutorul viitorilor turiști. Ei au pregătit vacanțe speciale pe care le-au promovat la târg. De exemplu, firma de exercițiu ”Pescărușul zburător”, administrată virtual de elevii de la Liceul Tehnologic ”Nicolae Dumitrescu” din Cumpăna, a creat pentru elevi și studenți două oferte foarte atractive. Astfel, un pachet de trei nopți pentru Revelion la Predeal, la Pensiunea ”Steluța”, costă 550 de lei, iar un circuit al piețelor de Crăciun din Austria și Bavaria (Viena, Salzburg, Innsbruck, Castelul Linderhof și Munchen), cu cinci nopți la hotel de patru stele și transport cu avionul și autocarul, costă 365 de euro/persoană pentru grupuri de minimum 35 de plătitori. ”Prin participarea la târg cu firmele de exercițiu pe care le-am creat și le administrăm, avem ocazia să învățăm cum să interacționăm cu oamenii, cum să îi abordăm ca să îi convingem că avem servicii de calitate și putem să-i privim pe cei cu experiență în domeniu cum vând vacanțe constănțenilor”, a spus elevul de clasa a XII-a Marian Niță, de la Liceul Tehnologic ”Nicolae Dumitrescu” din Cumpăna. Însă nu doar acest liceu a fost prezent la evenimentul desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute, la Maritimo Shopping Center. În cadrul târgului, Inspectoratul Școlar Județean Constanța a fost reprezentat de elevi de la profilul Servicii de la șapte licee din județ: Colegiul ”Carol I”, Liceul Tehnologic (LT) ”C.A. Rosetti”, LT ”Virgil Madgearu”, LT ”I.N. Roman”, LT ”Gheorghe Miron Costin” din Constanța, dar și LT ”Nicolae Dumitrescu” din Cumpăna și Colegiul ”Dobrogea” Castelu. ”La standul de la Târgul de Turism au participat elevi de clasele a XI-a și a XII-a care au înființat firme virtuale de exercițiu. Pentru că la absolvire li se cere experiență în domeniu, firmele de exercițiu și aceste evenimente sunt ocazia ca ei să dobândească anumite aptitudini care să-i ajute să se angajeze mai ușor ulterior”, a spus prof. Daniela Cristea, de la liceul din Cumpăna. Pentru ca fiecare unitate școlară să apuce să își prezinte ofertele, cele șapte licee s-au organizat și au avut câteva ore de prezență la standul ISJ instalat în Maritimo.