Elevii din clasa a II-a, fără emoţii la primul examen din viaţă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Program pilot Evaluarea naţională la limba română

Elevii din clasa a II-a, fără emoţii la primul examen din viaţă

Social 10 Mai 2013 / 00:00 455 accesări

Elevii din clasa a II-a au trecut, ieri, de prima probă de foc din viaţa lor de şcolari. Copiilor de opt şi nouă ani le-au fost verificate cunoştinţele la limba română, urmând ca astăzi să susţină proba la matematică. Testarea elevilor are loc în toată ţara, la nivelul anumitor unităţi de învăţământ şi este similară evaluărilor naţionale din clasele mai mari. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa spun că evaluarea nu este pentru toţi elevii din clasa a II-a, ci doar pentru cei din unităţile pilot, selectate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La Constanţa, şcolile selectate sunt Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” din localitatea Mihai Viteazu şi Şcoala Gimnazială nr. 29 „Mihai Viteazul” Constanţa, iar de la fiecare unitate au fost testaţi numai elevii din câte o clasă.

FĂRĂ EMOŢII Directorul adjunct al Şcolii „Mihai Viteazul”, profesor Raluca Vasiliev, ne-a declarat că singura clasă care a participat la proiectul pilot a fost a II-a A, care are 24 de elevi. „Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a este o evaluare organizată la nivel naţional, cuprinzând elevii din învăţământul de stat şi din cel particular, care frecventează această clasă. Scopul evaluării este de a furniza feedback-ul necesar pentru optimizarea procesului de învăţare şi de a se elabora, acolo unde este cazul, planurile individualizate de învăţare. Aceste teste vin în ajutorul Ministerului Educaţiei întrucât, de anul viitor, evaluarea naţională va avea loc la toate clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a”, a afirmat Raluca Vasiliev. Copiii au primit foarte bine vestea acestei evaluări şi s-au descurcat excelent. Nu au avut emoţii, iar subiectele li s-au părut uşoare, mai ales că ei fac frecvent astfel de teste în timpul orelor de curs. „Evaluarea competenţelor de scris-citit de astăzi a constat în administrarea a patru variante de teste, cu nivel mediu de dificultate. Deşi sunt la o vârstă fragedă, copiii au înţeles importanţa lucrării, pe care au luat-o ca o testare obişnuită”, a declarat învăţătoarea clasei a II-a A, Elena Rusu. Părinţii elevilor spun că această evaluare este o ocazie foarte bună pentru micuţii lor de a-şi testa cunoştinţele acumulate în cei doi ani de şcoală.



12