Elevii din clasele a III-a și a IV-a vor învăța, începând cu anul şcolar 2014 - 2015, despre arhitectură în cadrul unui curs opțional - care a fost inclus în programa școlară adoptată prin ordin de ministru. Câte o oră pe săptămână, elevii vor învăța în cadrul disciplinei ”De-a arhitectura. Educație pentru arhitectură și mediu construit” despre modul în care se construiește mediul, dar și elemente minimale de arhitectură. Programa propune și activități în aer liber, bazate pe identificarea în realitate a conceptelor învățate în clasă. Anterior adoptării, proiectul de programă şcolară a fost testat în cinci şcoli din Bucureşti, pe parcursul anului şcolar 2012 - 2013. Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiştii din Ordinul Arhitecţilor din România, Asociaţia Arhitectura şi specialiştii Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei a Universităţii Bucureşti. De asemenea, elevii din învățământul liceal, profilul artistic, specializarea Muzică vor învăța din toamnă despre istoria jazzului. Ministrul Educației, Remus Pricopie, a aprobat programele școlare conform cărora elevii de la specializarea Muzică vor învăța în clasele IX - XII disciplina opțională ”Muzică vocală de jazz - muzică ușoară”, iar în clasele a XI-a și a XII-a vor studia ”Istoria jazzului”. În cadrul orelor de ”Muzică vocală de jazz - muzică uşoară”, elevii vor aprofunda genurile şi formele muzicale specifice: ragtime, blues, boogie-woogie, bebop, jazz afro-brazilian etc. În plus, elevii vor învăţa să interpreteze vocal şi să realizeze acompaniamente vocal-instrumentale solo sau în grup pentu acest gen. Disciplina ”Istoria jazzului” este axată pe prezentarea originilor şi contextului istoric al apariţiei jazzului, iar liceenii cărora li se adresează vor învăţa să opereze cu concepte şi termeni specifici, dar şi să identifice forme de expresie în muzică, literatură şi dans.